EN|RU|UK
 Економіка
  5506  82

 Бальчун показує прибуток тільки на папері, - нардеп Урбанський

Показники річного прибутку Укрзалізниці, озвучені главою правління УЗ Войцехом Бальчуном, отримані внаслідок маніпулювання даними.

Про це заявив нардеп від БПП, член парламентського комітету з питань транспорту Олександр Урбанський, повідомляють ФАКТИ. ICTV

-Я більше ніж упевнений, що прибуток УЗ - це маніпулювання цифрами. На прибуток на державному підприємстві впливає така річ, як амортизація. Може, вони списали якісь вагони - не відновили, а списали. В результаті амортизації немає, але на папері прибуток. Були підвищені тарифи на пасажирські і вантажні перевезення. Не можна відкидати цей фактор. Потрібно, щоб іноземні менеджери, які, до речі, отримують величезні гроші, були експертами не тільки на папері, - підкреслив парламентарій.

Реальну ефективність роботи держпідприємства для держави можна відстежити за сплаченими податками. У 2015 році, який УЗ закінчила зі збитками в 16 млрд грн, сума сплаченого податку на прибуток склала 710 млн грн. При цьому в нібито прибутковому 2016 році цей показник скоротився до 440 млн грн. Також знизилися на 400 млн грн відрахування до місцевих бюджетів і соціальних фондів. Реальний внесок Укрзалізниці в держбюджет наочно демонструють обсяги відрахувань в еквіваленті іноземної валюти, які за останні 5 років скоротилися з $ 1,7 млрд до $ 0,59 млрд. Фактично Укрзалізниця стрімко втрачає статус донора держбюджету. І списати цей фінансовий провал на девальвацію гривні не можна - підприємство отримує оплату за транзит в іноземній валюті і орієнтується у своїй тарифній політиці на розцінки сусідніх країн.

Олександр Урбанський зазначив, що діяльність Войцеха Балчуна в цілому носить популістський характер.

- У нас як не вистачало, так і не вистачає рухомого складу. З боку Балчуна ми чуємо тільки гасла, популістські заяви. Відкрив книжку з менеджменту, нахапався звідти слів. Але такі фокуси не проходять! Якщо ти заявляєш, ти повинен щось робити, - заявив депутат.

Він підкреслив, що керівництвом Укрзалізниці не вирішена проблема зі створенням запасів палива, ситуація на стратегічному підприємстві несе загрозу національній безпеці.

- Коли був попередній глава УЗ, запаси палива були на півтора місяця. Зараз, коли прийшов новий глава, півтора дня. Це нонсенс. Звичайно, це все робиться під гаслами - ми боремося з корупцією і не хочемо допускати тих-то або тих-то до тендерів. Але якщо витягувати шашку наголо і робити все здуру, з наскоку - можна і шию зламати. А це був саме наскок. Треба було правильно розробити план дій. Чи не оперувати якимись загальними фразами і книжковими термінами, а з почуттям, толком, розстановкою підійти до цієї проблеми. Цього, на жаль, не було зроблено з боку Балчуна. І ми бачимо наслідки цього, - уточнив Олександр Урбанський.

Нагадаємо, 13 грудня Войцех Балчун повідомив, що Укрзалізниця закінчила 2016 рік з прибутком в 303 млн грн, ніж виконала свої зобов'язання перед державою.

Нагадаємо, раніше Факти ICTV повідомляли, що вантажні і пасажирські поїзди по залізниці в Донецькій і Луганській областях можуть зупинитися через дефіцит дизельного палива.

Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору