EN|RU|UK
 Економіка
  2884  43

 Економіка України не отримала мінімум 50 млн дол. експортного виторгу через проблеми з піввагонами, - президент об'єднання "Металургпром" Каленков

Недоотриманий прибуток "Укрзалізниці" становить близько 140 млн грн.

Наявна в Україні система розподілу вагонів під управлінням Центру транспортної логістики ПАТ "Укрзалізниця" негативно впливає на економіку України і має значні корупційні ризики. Про це йдеться в листі на адресу прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана від президента об'єднання "Металургпром" Олександра Каленкова. Такий стан справ, за словами Каленкова, б'є як по бізнесу, так і по самій "Укрзалізниці", передає 112.

"Через брак піввагонів гірничовидобувні підприємства України в 4 кварталі 2016 року за різними оцінками недовантажили на експорт до 10% запланованих обсягів залізної руди, що еквівалентно втраті валютного виторгу в обсязі 50 млн дол. Недоотриманий виторг "Укрзалізниці" становить близько 140 млн грн (майже 1/2 прибутку УЗ в 2016 році)", - вказує експерт.

Каленков вказує на дві основні проблеми в забезпеченні вагонами. Перша - це надання послуг з розподілу вагонів через фірми-посередники, які не є вантажовідправниками, їх націнка потенційно може бути джерелом корупції. Друга - підхід до розподілу вантажів.

"Нерівномірний підхід до забезпечення вагонами різних вантажовідправників (так, середній % забезпечення виробників залізної руди в 4 кварталі 2016 року становив 20%, меткомбінатів - 13%, в середньому по Україні - 30%, а окремі приватні підприємства забезпечені на 90-100%, причому на їх перевезеннях задіяно 40% парку піввагонів УЗ), що може бути свідченням наявності корупції як на центральному, так і місцевому рівні", - пише Каленков.

За словами президента об'єднання "Металургпром", запропоноване Міністерством інфраструктури України рішення у вигляді внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2012 року № 209 "Про заходи щодо врегулювання ситуації з організацією залізничних вантажних перевезень" не дозволить вирішити вищевказані проблеми, з низки причин, одна з яких полягає в тому, що "розпорядження КМУ №209-р якраз і було прийнято для стабілізації ситуації в сфері залізничних перевезень після того, як Укрзалізниця почала встановлювати тарифи на свій розсуд".

Президент об'єднання просить Кабмін і "Укрзалізницю" внести низку змін у процес розподілу вагонів.

"Починаючи з 01.02.2017 і до виконання п.1 забезпечити рівноправний доступ вантажовласників до піввагонів ВАТ "Укрзалізниця" шляхом зміни підходу до регулювання потоків порожніх вагонів під керуванням ЦТЛ таким чином, щоб кожна дирекція в структурі УЗ була забезпечена порожніми піввагонами ЦТЛ пропорційно частки її навантаження на мережі УЗ в попередньому періоді (місяць / квартал), при цьому вантажовідправники, які відвантажують понад 500 вагонів на місяць, були забезпечені ними в автоматичному режимі", - резюмує Каленков.

Крім того, Олександр Каленков звернувся до прем'єр-міністра з проханням дати доручення Міністерству інфраструктури і ПАТ "Укрзалізниця" опрацювати альтернативу скасування розпорядження КМУ №209-р від 09.04.2012, яка дозволить знизити інфраструктурну складову залізничного тарифу на користь вагонної. Це дозволить збільшити прибутковість вагонів і створити передумови для оновлення парку як "Укрзалізниці", так і інших учасників ринку вантажних перевезень. Також керівник галузевої асоціації попросив зобов'язати "Укрзалізницю" надавати вагони тільки за прямими договорами з вантажовласниками або транспортними компаніями, які входять до їх структури.


Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору