EN|RU|UK
 Політика України
  28092  472
Матеріали за темою:

 Металургійні підприємства окупованого Донбасу зупиняють роботу: сотні тисяч людей можуть залишитися без роботи, - "Громадське"

Блокада Донбасу може призвести до закриття підприємств-гігантів як на окупованій, так і на підконтрольній Україні території.

Про це йдеться в статті "Громадського", інформує Цензор.НЕТ.

З так званої "ЛНР" на підконтрольну територію України простягаються дві залізничні гілки. Одна з них іде лише на Луганську ТЕС у місті Щастя - вона працює. Інша, якою товари рухаються далі, заблокована від 25 січня 2017 року на перетині Світланове - Шепілове - 42-ий кілометр залізничного полотна.

Раніше цим шляхом возили з непідконтрольної території вугілля марки "антрацит" для ТЕС. Цією ж гілкою в "ЛНР" постачають руду й інші породи для алчевського металургійного комбінату, продукцію якого Україна експортує в Європу.

Також читайте: Блокада Донбасу може спричинити зростання тарифів, - Розенко

100% сировини для меткомбінату завозять із підконтрольної України на окуповану, в Україну та Європу повертаються звідти також 100% продукції. Такі цифри Громадському підтверджує Сергій Тарута - екс-голова ради директорів Індустріального союзу Донбасу, якому належить Алчевський меткомбінат і Алчевський коксохім.

З 26 січня через блокаду залізниці ані сировину, ані готову продукцію у жоден з боків не везуть.

Рух в обидва боки залізничної гілки Світланове - Шепілове на Луганщині заблоковано з кінця січня

Ситуація призвела до того, що металургійні підприємства Донбасу виявилися під загрозою закриття.

"Ми закриваємося на місяць поки що. Зараз за дві доби маємо підготувати підприємство до довгої консервації, -каже керівництво Алчевського меткомбінату. - 11 тисяч 612 працівників приходитимуть лише на денну зміну, поки що у відпустки за власний рахунок їх не відправляємо, там побачимо. Ви б краще сюди не дзвонили, тут все слухають", - закінчує розмову з нами окупований Алчевськ.

Алчевській меткомбінат і коксохім - два містоутворювальні підприємства. Вони давали ⅔ міського бюджету. 30 тисяч алчевців так чи інакше пов'язані з роботою на цих підприємствах.

Також читайте: Силовий варіант вирішення питання блокади Донбасу на РНБО не розглядали, - Насалик

Зараз фактично і меткомбінат, і коксохім контролюються на 49,99% акцій Олегом Мкртчаном. З ним за цю частку в міжнародному арбітражі судиться Сергій Тарута. Ще 50% + 2 акції належать консорціуму російських інвесторів на чолі з Олександром Катуніним (за підтримки Внєшекономбанку Росії). У реєстрі юридичних осіб, утім, досі фігурують Тарута і Мкртчан.

Сергій Тарута пояснює що від справ відійшов, але спілкується і підтримує відносини з працівниками підприємств. У грудні 2016 року він коментував свої стосунки з керівництвом і акціонерами підприємств так: "Я лише допомагаю їм (керівництву, - ред.) домовлятися із Міністерством оборони, українською владою, щоб там не обстрілювали залізничні колії, де йде сировина і продукція".

Обидва алчевські підприємства перереєстровано на підконтрольній Україні території - у місті Сєвєродонецьку.

За даними Державної фіскальної служби, вони є підприємствами номер один за кількістю сплачених податків у бюджет Луганської області.

"Зараз зупинився не тільки Алчевський меткомбінат, а й Алчевський коксохім та компанія "Екоенергія" (обслуговує електростанцію, що забезпечує потреби меткомбінату та коксохіму в електроспоживанні, - ред.). Тепер будуть вимушені зупинитись Дніпровський металургійний комбінат ім. Дзержинського, бо тільки з алчевського комбінату туди постачався кокс. Так само зупиниться і маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча й "Азовсталь". Через зупинку роботи підприємств без роботи залишаться близько 20 тисяч людей, які зараз проживають в Алчевську. Ще близько 20 тисяч можуть втратити роботу через зупинку підприємства у Дніпродзержинську, а в Маріуполі - приблизно 300-400 тисяч людей", - пояснює можливі наслідки для країни Тарута.

Генеральний директор комбінату ім. Ілліча Юрій Зінченко вказує на 18 тисяч працівників його підприємства.

Своєю чергою генеральний директор "Азовсталі" Енвер Цкітишвілі називає цифру своїх працівників - 11 тисяч. Якщо врахувати усіх підрядників і ремонтників, то це загалом 40 тисяч осіб - пояснили в прес-службі компанії Метінвест. Ще 6 тисяч - це робітники порту, які виживають за рахунок постачання металу.

"Сергій Олексійович мав на увазі, що ця блокада зачепить усіх мешканців Маріуполя", - уточнють у прес-службі Метінвесту.

Володимир Гуц - заступник голови луганської військово-цивільної адміністрації обурюється: "Блокування - це удар під дих для Луганської області, та й взагалі для економіки країни".

Але конкретних цифр - і податків, і обсягів товару, який перевозить луганська залізниця, - у військово-цивільній адміністрації не знають.

Читайте на "Цензор.НЕТ": Посольство США про блокаду: треба домовитися про прозоре переміщення товарів на Донбасі

"Розумієте, вони очевидно все одно щось платять у "ЛНР", ми ж не знаємо, хто там що скаже і як це перевірити", -каже Володимир Гуц.

Українська податкова до Алчевська зараз дістатись не може. Відповідно немає змоги і порахувати кількість податків. Подібна ситуація і з оплатою Алчевським меткомбінатом комунальних послуг: борг за електроенергію підприємства з початку війни сягнув майже мільярда гривень.

Нагадаємо, раніше Міністерство енергетики та вугільної промисловості ініціювало запровадження надзвичайного стану на ринку електроенергії через припинення поставок антрациту. За інформацією національної енергетичної компанії "Укренерго", запасів антрациту на теплоелектростанціях вистачить для стабільної роботи енергосистеми на 40 діб.

Як повідомляли, 2 лютого учасники торгової блокади перекрили залізничні колії біля Бахмута.

25 січня ветерани АТО заблокували залізницю Луганськ - Попасна в рамках торгової блокади окупованих регіонів Донбасу. Було заблоковано рух 12 поїздів загальною кількістю 700 вагонів.

Заступник міністра з питань окупованих територій Георгій Тука прокоментував це рішення так: "Ініціатори акції діють за межами законодавчого поля". А міністр із питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб Вадим Черниш виступив проти можливої ​​заборони на провезення товарів через лінію зіткнення на Донбасі: "Необхідно мати можливість перевозити вугілля, інакше матимемо проблему по всій країні".

Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 5 з 5
<<<1 2 3 4 5
Сторінка 5 з 5
<<<1 2 3 4 5
 
 
 
 
 
 вгору