EN|RU|UK
 Політика України, Економіка
  10191  92

 Уперше зафіксована поставка 10 тис. тонн ільменіту з Норвегії в окупований Крим для заводу Фірташа, - розслідування BSNews. ФОТОрепортаж

Морські перевезення ільменіту в окуповане місто Керч у порт Камиш-Бурун фіксуються щомісячно, але поставки з Норвегії - вперше.

Як передає Цензор.НЕТ, про це йдеться в розслідуванні BlackSeaNews і моніторингової групи "Майдан закордонний справ".

У ньому наголошується, що морські перевезення ільменіту в окуповане місто Керч в порт Камиш-Бурун фіксуються щомісяця. Ільменітового руда використовується на анексованому Росією півострові єдиним покупцем -  заводом "Титан" у місті Армянськ на півночі Криму, який входить до групи компаній олігарха Дмитра Фірташа. Протягом року були зафіксовані схеми поставок ільменіту в обхід санкцій з українського порту Південний з Бразилії і найбільша - з турецького порту Самсун.

У більшості разів ільменіт доставлявся на рейдову перевалку в Керченській протоці (рейдова стоянка №451, яка належить російському порту "Кавказ").

Уперше зафіксована поставка 10 тис. тонн ільменіту з Норвегії в окупований Крим для заводу Фірташа, - розслідування BSNews 01

Рейдова стоянка №451 в Керченській протоці - місце перевалки вантажів ільменіту в обхід санкцій для окупованого Криму в порт Камиш-Бурун.

Потім його перевантажували в море на борт російських судів і розвантажували в керченському порту Камиш-Бурун.

Але в кінці листопада 2017 в транспортуванні ільменіту в Крим з'явилися цікаві особливості.

23 листопада 2017 на рейдову стоянку російського порту "Кавказ" у Керченській протоці (той самий рейдовий причал 451) прибув із румунської Констанци німецький суховантаж HHL MISSISSIPPI (IMO: 9435765) під прапором Ліберії. Він був там до 5 грудня 2017 року.
 
Щонайменше тричі за цей час до нього підходив старий російський суховантаж NEFTERUDOVOZ-2 (IMO: 8986884), в трюми якого бортовими кранами HHL MISSISSIPPI перевантажували доставлений ільменіт. Після цього російське судно доставляло ільменіт у Керченський порт Камиш-Бурун.

Уперше зафіксована поставка 10 тис. тонн ільменіту з Норвегії в окупований Крим для заводу Фірташа, - розслідування BSNews 02

Отримавши інформацію, що на борту HHL MISSISSIPPI є вантаж ільменітової руди (сировина для виробництва продукції на основі титану), журналісти вирішили провести розслідування.

По-перше, суховантаж HHL MISSISSIPPI призначений зовсім для інших цілей. Шановна, відома у всьому світі німецька компанія HANSA HEAVY LIFT GMBHу флот якої він входить, спеціалізується на перевезенні негабаритних великовагових вантажів.

Наприклад, як нагадують журналісти, у квітні 2013 року ці фірми писали про те, як аналогічне судно тієї ж компанії перевозило із Феодосії в Китай десантний корабель на повітряній подушці проекту 958 "Бізон", побудований в феодосійському заводі "Море".

Уперше зафіксована поставка 10 тис. тонн ільменіту з Норвегії в окупований Крим для заводу Фірташа, - розслідування BSNews 03

26 квітня 2013 року. Феодосійський порт.

Уперше зафіксована поставка 10 тис. тонн ільменіту з Норвегії в окупований Крим для заводу Фірташа, - розслідування BSNews 04

30 квітня 2013 року. Дарданелли.

Крім того, Румунія, звідки судно прибуло в Керченську протоку, не є промисловим добувачем титанової сировини. Тому розслідувачі зацікавилися перебуванням судна в порту Констанца, тим паче, що HHL MISSISSIPPI був там дуже короткий час - з 10:55 місцевого часу 20 листопада до 01:00 21 листопада 2017.

На фотографії, зробленій 21-го листопада 2017 в порту Констанца, можна легко побачити, що причал, де був ошвартований HHL MISSISSIPPI, не призначений для сипучих вантажів. У порту Констанца з борта судна були вивантажені металеві конструкції:

Уперше зафіксована поставка 10 тис. тонн ільменіту з Норвегії в окупований Крим для заводу Фірташа, - розслідування BSNews 05

Розвантаження HHL MISSISSIPPI в порту Констанца 21 листопада 2017.

Судно взяло на палубу ці металеві конструкції в порту IJmuiden (Нідерланди) 7 листопада 2017 і наступного дня, 8 листопада, взяло курс на Констанцу.

Уперше зафіксована поставка 10 тис. тонн ільменіту з Норвегії в окупований Крим для заводу Фірташа, - розслідування BSNews 06

HHL MISSISSIPPI приймає металеві конструкції в порту IJmuiden (Нідерланди) 7 листопада 2017

Подальше вивчення цієї історії показало наступне:
 
2 листопада 2017-го HHL MISSISSIPPI вийшов із порту Бремен і 3 листопада прибув у невеликій норвезький порт Jøssingfjord. Тут розташований один з найбільших в Норвегії і Західної Європи титанових рудників Tellnes. Він управляється компанією Titania, а фьорд використовується як порт цієї компанії.

Саме там HHL MISSISSIPPI з 3 по 6 листопада 2017-го прийняв вантаж в 10 000 тонн ільменітової руди для окупованого Криму.

Уперше зафіксована поставка 10 тис. тонн ільменіту з Норвегії в окупований Крим для заводу Фірташа, - розслідування BSNews 07

HHL MISSISSIPPI прийняв вантаж ільменітової руди в норвезькому порту Jøssingfjord 3-6 листопада 2017.

Таким чином, зазначають журналісти, шановні компанії з Німеччини і Норвегії були залучені в заборонену схему експортних поставок до окупованого Криму.
 
"Схема поставок ільменіту на окупований Кримський півострів з Норвегії фіксується вперше. До цього були зафіксовані аналогічні схеми з українського порту Південний з Бразилії і найбільша - з турецького порту Самсун. Але вони були висвітлені в різних журналістських розслідуваннях, це привернуло увагу відповідних державних органів цих країн, і схеми перестали існувати ... Моніторингова група "Майдану закордонний справ" і BlackSeaNews впевнена, що після цієї публікації будуть зроблені відповідні висновки ... " - йдеться в публікації.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3039867
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору