EN|RU|UK
 Економіка
  1308  2

 За європейськими нормами - це дискримінація, - доктор економічних наук Никифорук щодо законопроекту "Про концесії"

В Інституті економіки та прогнозування НАН України вважають дискримінаційним новий урядовий законопроект "Про концесії". Зокрема, його норму, що дозволяє надавати пріоритет учасникам концесійних конкурсів, які раніше користувалися держмайном, - про це заявила старший науковий співробітник Інституту економіки та прогнозування, доктор економічних наук Олена Никифорук.

За її словами, це контрєвропейська урядова ідея, оскільки дискримінує інших учасників, які можуть запропонувати вигідніші умови державі, повідомляє "Укррудпром".

"За європейськими нормами - це дискримінація. Для розвитку конкуренції в європейському законодавстві всі директиви орієнтовані на недискримінаційний доступ до будь-якої інфраструктури", - пояснила експерт.

Вона додала, що законопроект "Про концесії" вкотре виписаний так, щоб задовольняти апетити великого капіталу, який досі прагне заволодіти стратегічними держпідприємствами, зокрема морськими портами України.

"Усе робиться під державний олігархат. Ви ж бачите, що це стосується не тільки портів. Одеський припортовий завод також пропонують продати за ціною магазину. Це логічно в українських умовах, але абсолютно не логічно з погляу нормальної економіки, з погляду європейських норм і законодавства, до яких ми прагнемо", - наголосила Никифорук.

У державному порту "Южний" багато років поспіль на поглиблених до 19,5 м причалах і тиловому просторі працює приватна компанія "Портінвест", що входить у холдинг СКМ Ріната Ахметова. Компанія поки не висловлювала намірів взяти порт у концесію, однак, на думку експертів, якщо парламент затвердить новий законопроект "Про концесії", майно ДП МТП "Южний" автоматично перейде з формату користування в концесію на 49 років.

В Інституті економіки та прогнозування НАН України вважають, що такі великі порти, як "Южний" сьогодні взагалі немає необхідності віддавати в концесію, оскільки підприємство щорічно приносить державі кількасот мільйонів гривень прямих відрахувань.

"З економічного погляду - це недоцільно. Але це все-таки робиться - в інтересах конкретних олігархів", - вважає Никифорук.

Експерти галузі зауважують - якщо й віддавати таке підприємство приватному підприємцю, то лише на умовах, що порт у приватному управлінні принесе державі більше вигоди, ніж сьогодні. Однак за нинішніх законодавчих правил приватний власник зможе платити в бюджет невеликий концесійний платіж, механізм якого в новому законопроекті виписано нечітко, що дозволить чиновникам трактувати його величину.

3 квітня 2018 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні новий законопроект "Про концесії", який передбачає механізм трансформації оренди в концесію, що не використовувався до цього. Раніше перший віце-прем'єр-міністр економрозвитку і торгівлі Степан Кубів заявляв, що пілотними проектами державно-приватного партнерства у формі концесії в Україні будуть проекти в інфраструктурі, а саме портові проекти.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3069992
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору