EN|RU|UK
 Політика України
  18076  114

 Такий закон перед виборами не ухвалюють, він вимагає довіри до влади, - Бутусов щодо законопроекту про досудове блокування сайтів

У законопроекті № 6688 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії загрозам національній безпеці в інформаційній сфері" треба виписати точніше механізм захисту інтернету від довільних дій держави.

Про це на своїй сторінці в Facebook написав головний редактор Цензор.НЕТ Юрій Бутусов.

"Що треба змінити в законі 6688 про блокування сайтів, щоб він був прийнятий? Дуже багато, насправді. Для початку час. Такий закон перед виборами не ухвалюють. Такий закон вимагає довіри до влади. До нової влади. Закон 6688 в цьому вигляді неприйнятний, і вимагає доопрацювання. Ідея закладена правильна - у держави мають бути інструменти швидкого блокування тих чи інших ресурсів, а також визначено доступ до інформації до даних користувачів, адже війна йде і в інтернеті. Але зрозуміло, це гіперчутлива сфера, і ніякої шкоди свободі слова такі рішення завдавати не повинні. Інтернет був ключовим інструментом боротьби за свободу під час революції, під час війни, і його значення тільки посилюється... І вільний інтернет - це гарантія збереження свободи слова і надалі, тим більше - коли ми бачимо спроби вплинути на ЗМІ і на інтернет з боку влади перед виборами, наїзди на телеканали і т.д. У свободи слова багато мінусів, але всі ці мінуси неминучі за демократії. В законі треба виписати точніше механізм захисту інтернету від довільних дій держави", - зазначив журналіст.

На думку Бутусова в законопроект треба додати таке:

  1. Необхідно передбачити відповідальність за неправомірне блокування і відшкодування збитків власнику сайту внаслідок блокування. Це справедливо. Якщо контент не загрожує нацбезпеці - тоді компенсуйте збитки, причому розмір відшкодування має визначати сам власник домену. Вже сама така відповідальність буде запобіжником.
  2. Підстави для блокування в досудовому порядку мають бути абсолютно точними і не допускати подвійного тлумачення - це має бути мотивована тільки інтересами національної безпеки, тільки під час бойових дій, АТО, ООС, війни. Політика і висловлювання думок мають бути надійно захищені від блокування, блокувати треба тільки ворожу державі діяльність противника.
  3. Причому варто було б ввести різні рівні блокування. Якщо блокується поширення інформації, яка загрожує національній безпеці, то логічно ввести два рівні - для початку блокування поширення інформації на окремій сторінці. Без рішення суду на час бойових дій. Направлення листа на вказану контактну адресу з попередженням. А вже якщо ресурс продовжує поширювати інформацію - блокувати поширення інформації на домені - але тільки за рішенням суду або за рішенням РНБО. Щоб була відповідальність політична. Блокування домену - це зупинка роботи ресурсу і його обвалення, це не можна робити без суду.
  4. Блокування на 48 годин надмірне - цілком достатньо 24 години. Цілком достатньо, щоб донести до суду всі документи.
  5. Якщо існує позасудове блокування, то має бути і позасудове розблокування. Тобто зобов'язання негайно розблокувати сайт, якщо підстав для блокування не надано. Для цього треба чітко визначити формат, що має входити в блокуюче рішення. Тобто не просто набір посилань, а певні пояснення.
  6. Треба дати точне визначення, що таке "технологічний тероризм", записаний у законі. Це не політика, не критика влади, тобто треба визначити що якісь види тероризму маються на увазі. Описати їх детально.
  7. Треба дати точне визначення, що таке "технологічний тероризм", записаний у законі. Це не політика, не критика влади, тобто треба визначити що якісь види тероризму маються на увазі. Описати їх детально.
  8. Закон стосується дуже важливої ​​сфери, і його просування та розробка мають бути максимально зрозумілі для нашого громадянського суспільства і західних партнерів, щоб закон працював на довіру, без довіри такий законопроект не пройде ніколи, - резюмував Бутусов.

Нагадаємо, 21 червня 2018 року Верховна Рада включила до порядку денного сесії законопроект № 6688, який передбачає, що інформаційний ресурс можуть заблокувати на 48 годин "у виняткових невідкладних випадках, пов'язаних із врятуванням життя людей та запобіганням вчиненню тяжкого або особливо тяжкого злочину"; а за рішенням слідчого судді, суду, прокурора або ж РНБО - на триваліші періоди за розміщення "забороненої інформації".

Такий закон перед виборами не ухвалюють, він вимагає довіри до влади, - Бутусов щодо законопроекту про досудове блокування сайтів 01

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3075064
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
 
 
 
 
 
 вгору