EN|RU|UK
 Політика України
  651  2

 У МІУ підтримали ідею прозорості даних WiM зі зважування вантажівок

Нові комплекси зважування вантажівок WiM (Weight-in-Motion - зважування в русі), які Мінінфраструктури спільно з ЄБРР планують запустити в Україні, можуть транслювати дані одночасно на пункти контролю Укртрансбезпеки і на відкритий сервер для громадського контролю, - вважає директор Департаменту стратегічного розвитку ринку і автоперевезень МІУ Віктор Сасін.

За його словами, пілотний проект буде реалізовано до кінця 2018 року, після чого WiM почнуть встановлювати в південних регіонах і далі - по всій країні, пише Обозреватель.

"Якщо "Укртрансбезпека" проаналізує всі складові, зокрема і публікацію даних перевантажень - це буде корисно і ефективно. Я думаю, що в цьому є сенс. Цей "блек-лист" був би вельми показовим і перевізники розуміли б, що це їхній імідж. Тому, я вважаю, це дуже вдала ініціатива", - заявив Сасін.

Він додав, що вже найближчими тижнями відбудеться тендер на закупівлю WiM. Перші 6 комплексів будуть встановлені на в'їздах-виїздах Києва. Система контролюватиме весь трафік. Проїхати непомітно дорогами столиці з перевантаженням буде неможливо, пояснив чиновник. Оскільки датчики WiM встановлюються в дорожнє полотно по всій ширині автомагістралі.

"Після реалізації пілотного проекту до кінця цього року, в крайньому разі, на початку наступного, ми рухатимемося далі. Наші донори готові фінансувати закупівлю WiM для інших регіонів", - повідомив Сасін.

У Держслужбі України з безпеки на транспорті зазначають про помітне посилення контролю вагових норм. За словами в.о. глави служби В'ячеслава Дідьковського, за перше півріччя 2018 року виписано штрафів на 9,5 млн грн. За цей самий період 2017 року - 1,8 млн грн. Водночас інспектори за цей самий період перевірили на перевантаження в 3,5 раза більше машин.

"За січень-червень 2018 року було перевірено 227 тис. транспортних засобів. У 2017 році за аналогічний період - тільки 64 тис. Відчуваєте різницю", - наголосив Дідьковський.

При цьому він підтримав ідею відкриття даних зважування, зазначивши, що таким реєстром уже займається Держагенція електронного урядування України.

"Ми віддаватимо всю інформацію на цей ресурс, а вони вже обмежуватимуть її за персональними даними і робитимуть такий реєстр, яким зможуть користуватися всі", - пояснив Дідьковський.

На думку експертів, відкриття даних про зважування комплексами WiM доповнить держконтроль суспільним тиском. Поряд з іншими відкритими реєстрами, наприклад, декларацій держчиновників, власників нерухомості тощо, реєстр перевізників-порушників дозволить бачити он-лайн усі компанії, які систематично ігнорують вагові норми. За словами В'ячеслава Дідьковського, в Україні є компанії, які навмисно перевантажують транспорт.

"Зменшилася кількість хаотичних порушень. Перевізники починають розуміти рівень штрафних санкцій. Але є завзяті порушники, які принципово не хочуть виконувати вимоги. Судячи з усього, надприбутки їх цікавлять більше, ніж інтереси нашої країни", - вважає Дідьковський.

Нагадаємо, в Україні за підтримки ЄБРР розпочато реалізацію проекту щодо застосування інтелектуальної транспортної системи зважування автотранспорту в русі WiM. Системи поширена в країнах Євросоюзу. Її унікальність у тому, що вона дозволяє відфільтрувати перевантажений транспорт із загального трафіку і передати дані на пункт контрольного зважування, який розташований далі дорогою. Інспектор "Укртрансбезпеки" спільно з поліцією завдяки WiM зупиняють тільки перевантажені машини. У європейській практиці WiM працює автоматично без участі людини. В Україні поки, через відсутність необхідної нормативної бази, зважування та накладення штрафу не може здійснюватися без інспектора.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3076233
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору