EN|RU|UK
 Політика України
  9375  43

 "Аварії можна було запобігти, якби не обшук НАБУ", - директор "Жулян" Костржевський

Якби обшук НАБУ в аеропорту "Київ" здійснювався не за силовим сценарієм, аварії літака, що прямував з Анталії, не сталося б.

Таку думку висловив глави Ради директорів аеропорту Денис Костржевський в інтерв'ю виданню "РБК-Україна".

За його словами, обшук детективів НАБУ проходив у стилі "маски-шоу", коли в кабінети увірвалися люди в масках, озброєні автоматами і протягом 20 годин утримували співробітників у закритих кабінетах. При цьому співробітників НАБУ, за словами директора, цікавили не стільки документи, а особисті гаджети співробітників.

"Телефони підключили до невідомої мені апаратури, і всю ніч ця апаратура щось з ними робила. Власників телефонів, зламати які не вдалося, примусили в ручному режимі показувати особисте листування, фотографії. Щодо побаченого додавали єхидні зауваження. Загалом створили максимально некомфортну і принизливу обстановку", - розповів Костржевський.

За його словами, співробітники НАБУ ізолювали всіх керівників від колективу, заблокувавши їх у будівлях. Усього в трьох терміналах було заблоковано 88 кабінетів, де перебувало 133 людини.

"Я попередив детективів, що їхніі дії несуть потенційний ризик і загрозу здоров'ю і життю людей, тому що аеропорт - це об'єкт підвищеної небезпеки. Усі дії детективів зафіксовано на відео, тому що відеозйомка велася ними безперервно", - зазначив директор аеропорту.

Костржевський нагадав, що в той же день сталася аварія літака, який прямував до Києва з Анталії. Борт не впорався з керуванням, "вилетів за межі злітно-посадкової смуги і проїхав на фюзеляжі ще 200 метрів по ґрунту". У літаку перебувало 4 тонни гасу, і він не вибухнув тільки завдяки своїй модифікації, оскільки двигуни в нього були не під крилами, як у сучасних моделях, а в хвості.

Незважаючи на те, що аварія несла потенційну загрозу життю пасажирів, детективи НАБУ не припинили своїх дій.

"Нам довелося кілька хвилин переконувати детективів випустити хоча б начальників тих підрозділів, які координують роботу аварійно-рятувальних служб. Двом дозволили покинути приміщення", - підкреслив Денис Костржевський.

При цьому Костржевського дивує сам факт обшуку, оскільки витребувані співробітниками Нацбюро документи керівники аеропорту неодноразово надавали силовим структурам у робочому режимі.

"Не було жодної необхідності розмахувати автоматами і 20 годин тримати людей під замком. Такі дії правоохоронців ледь не призвели до великої трагедії. За всі 94 роки існування аеропорту такого не було", - підкреслив керівник "Жулян".

За його словами, у той день, незважаючи на обшуки, технологічні процеси в аеропорту не було зупинено: пасажири реєструвались, літаки вилітали і сідали. Проте в другій половині дня, після погіршення погодних умов, співробітники зобов'язані були донести цю інформацію до генерального директора аеропорту, оскільки тільки він має право приймати рішення - закривати об'єкт або дозволити йому продовжувати роботу. Але оскільки вищі керівники були заблоковані в кабінетах, а їхні засоби зв'язку - вилучені співробітниками НАБУ, - можливості донести до них критично важливу інформацію не було.

На думку голови ради директорів аеропорту "Київ", надзвичайній події можна було б запобігти, якби свої дії НАБУ проводило цивілізовано, а не силовим методом. При цьому Костржевський не виключає, що ця історія може мати політичний контекст.

"Можу сказати точно, що всю цю історію супроводжує попередньо спланована інформаційна кампанія проти аеропорту в ЗМІ. Але ні прямих, ні непрямих вказівок на замовника немає. Може, хтось розраховує на земельну ділянку або на підприємство, що ефективно працює. Тут можна довго фантазувати. У відповідь на ці публічні звинувачення ми ухвалили рішення озвучити свою позицію. Усе, що ми говоримо - це правда. Якщо є бажання, вивчивши документи, у цьому легко переконатися", - резюмував Денис Костржевський.

Як повідомлялося, Нацбюро розслідує дії чиновників Київської міськдержадміністрації, Головного управління комунальної власності КМДА, керівництва комунального підприємства "Міжнародний аеропорт "Київ"(Жуляни)" і ТОВ "Майстер-авіа", пов'язані з передачею аеропорту "Київ" в оренду приватній компанії. За даними прес-служби аеропорту, станом на січень 2018 року, за останній рік вдалося вдвічі збільшити пасажиропотік в аеропорту - до півтора мільйона осіб. Крім того, аеропорт співпрацює з більш ніж 15 авіакомпаніями, щотижня виконуючи близько 300 рейсів у 50 міст світу.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3076494
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору