EN|RU|UK
 Події, Суспільство
  28542  156

 Якщо до четверга не буде хлору, в суботу Харків залишиться без води. В інших містах це питання часу, - Асоціація водоканалів

Через брак хлору для очищення води жителі Миколаєва, Харкова, Житомира та Кривого Рогу можуть залишитися без питної води вже в серпні. Також в Україні призупиняють своє виробництво такі великі компанії, як Coca Cola, Pepsi Cola, Carlsberg та інші відомі підприємства, що виробляють різноманітні напої.

Як повідомляє Цензор.НЕТ, про це в ефірі "Громадського радіо" заявила віце-президент Української асоціації водоканалів Ольга Бабій.

"На водоканалах хлор застосовується цілодобово в технології очищення води. Коли вода проходить попереднє очищення, вона міститься 24 години в фільтрах, тобто брудна вода перебуває у фільтрі 24 години. І якщо туди не додати хлор, то там відбувається велике розмноження бактерій", - сказала вона.

Бабій нагадала, що єдиним де-факто монопольним виробником хлору в Україні став "ДніпроАзот". Близько двох місяців тому підприємство зупинилося на технологічні ремонтні роботи, а потім не відновило виробництво. Водночас компанії, що виробляють різні напої, не можуть тримати в себе величезні обсяги хлору, тому що це вибухонебезпечна речовина.

"Керівництво "ДніпроАзоту" пояснює це так: ціна газу подорожчала, для виробництва добрив газ став дуже дорогий, а "ДніпроАзот" - це та компанія, яка виробляла і добрива, і соляну кислоту, і хлор, тому вони зупинили виробництво, скільки основний їхній продукт - це добрива. Тепер, щоб запустити виробництво хлору, всі виробничі та адміністративні витрати їм доведеться покласти на виробництво хлору. Відповідно, через це хлор має подорожчати втричі. Якщо середньоринкова ціна однієї тони рідкого хлору була 17-20 тисяч гривень, то зараз вона буде йти в розрізі від 42 до 56 тисяч гривень залежно від логістики. "ДніпрАзот" звернувся до Антимонопольного комітету з проханням надати йому дозвіл на таку ціну, але у зв’язку з тим, що вони не є визнаним монополістом де-юре, (але де-факто є), це не так просто. Антимонопольний комітет має розглянути заяву "ДніпроАзот" і дати на неї висновок. Буде він позитивний чи негативний, ми поки не знаємо".

За її словами, зараз для водоканалів всієї України необхідно 1200 тонн хлору для того, щоб забезпечити місячну потребу. Під загрозою великі міста, зокрема Миколаїв, Харків, Житомир та Кривий Ріг. Для бізнесу теж потрібен великий обсяг.

"Якщо ми не знайдемо резерви хлору до четверга, то в суботу вже хлору там не буде, - уточнила Бабій на прикладі Харкова. - У водоканалів є певний режим МНС. Якщо підприємство бачить, що в нього дуже малі запаси хлору, воно має перейти на погодинну подачу. А це вкрай складна річ для великих міст, таких як Харків. Для того, щоб зупинити Харків на погодинну подачу, а потім його запустити на погодинну подачу, на це треба 12 годин і шалені витрати. Тобто те, що може статися з Харковом до цієї п’ятниці, це вже проблема. Така ситуація по всіх містах, це просто питання часу. У якихось містах запасів хлору на 17 днів, у якихось  - на 20".

Віце-президент Асоціації пояснила, що в разі відсутності хлору з кранів зовсім не буде текти вода, навіть непридатна для пиття, тому що ліцензійні умови водопостачання забороняють подавати в мережу воду неналежної санітарної якості.

Вона зазначила, що наразі шукають шляхи імпорту хлору:

"Ми зараз спілкуємося з усіма директорами водоканалів. Якщо "ДніпроАзот" не буде у вівторок запущено в роботу, ми шукаємо альтернативний імпорт. Уже прийшли певні поставки з Румунії, ми ведемо перемовини з Польщею, Братислава підтвердила нам можливість відвантаження. Тобто ми шукаємо альтернативу, щоб найближчі два тижні перерозподілити свої внутрішні залишки хлору між нашими компаніями, позичити один одному, а потім перейти на імпорт.

Коли ми зрозуміли, що в нас немає доступного хлору, ми близько тижня провели в перемовинах з різними європейськими країнами, адже в кожній з країн є підприємства, які виробляють хлор. Проте вийти на швидкий імпорт не так просто, адже хлор - це продукт подвійного призначення, він вибухонебезпечний, для його транспортування і ввозу необхідна велика кількість дозвільних документів.

Усім водоканалам, щоб розпочати процедури гарантованих поставок та вийти на потрібні обсяги, потрібно десь два-три тижні часу. Зараз наш президент Асоціації проводить перемовини з Казахстаном та іншими пострадянськими країнами, оскільки ми стикнулися зі ще однією проблемою. Якщо всі водоканали України можуть приймати хлор в контейнерах, то Київ та Кропивницький можуть приймати тільки в залізничних цистернах. Транспортувати з Європи хлор в залізничних цистернах складно через невідповідність колії, тому зараз для цих міст ми шукаємо альтернативу в країнах пострадянського простору".

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3076752
VEhrNGRrdzVRMU13VERkUmRFNURLekJNY2xGelRrTTVNRXhFVVhVemVsRnNUa001TUZwaVVYWTVSMEV3VERkUmEwNURNekJNTjFKbmJucFJjM1JES3pCTVZGRnpRVDA5
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
 
 
 
 
 
 вгору