EN|RU|UK
 Економіка
  14866  73

 Промисловці та енергетики заявляють Гройсману про кризу залізничних перевезень: простоюють 11 тисяч вагонів

Представники "Федерації металургів України", "Укрметалургпрому", Української асоціації виробників феросплавів, асоціації "Укрцемент", "Першої енергетичної асоціації України" звернулися з листами до Прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, Віце-прем'єра Володимира Кістіона, Міністра інфраструктури Володимира Омеляна, в яких просять звернути увагу на негативну ситуацію, що склалася в сфері залізничних вантажоперевезень.

Про це повідомляє Цензор.НЕТ із посиланням на "Центр транспортних стратегій".

У листі, копія якого є в розпорядженні редакції ЦТС, йдеться, що станом на 3 липня на мережі "Укрзалізниці" в напрямку західних прикордонних переходів простоювало 11 420 піввагонів за норми 6 500 піввагонів. 2 000 вагонів були без руху понад три доби.

На думку представників галузевих асоціацій, основною причиною масових простоїв є дефіцит локомотивної тяги. Так, за різними оцінками, на сьогодні УЗ не вистачає 100-150 локомотивів (електровозів і тепловозів).

Простої тисяч вагонів ведуть до того, що українські підприємства-експортери не можуть виконати свої експортні контракти повною мірою, а держава втрачає валютну виручку. Наприклад, найбільші виробники залізної руди в Україні за травень-червень за укладеними договорами не довантажили 1 220 тис. т продукції, що призвело до втрати близько 85 млн дол. валютної виручки.

Через низьку пропускну здатність гілки Комиш-Зоря - Волноваха меткомбінати Маріуполя в червні не довантажили 37 тис. т металопродукції, що призвело до зниження валютних надходжень в обсязі 15 млн дол.

У листі до Прем'єра також вкотре нагадали, що простої вагонів ставлять під загрозу стабільність роботи енергосистеми країни. Наприклад, Бурштинська ТЕС щодоби отримує замість 18 тис. т вугілля, тільки 10 тис. т.

У цементній галузі середній показник виконання заявок на хопер-цементовози ПАТ УЗ становить 65%. І ще до настання піку сезону підприємства цементної галузі вже відчувають гострий дефіцит спеціалізованих вагонів, в той час як рухомий склад простоює на вузлових станціях через дефіцит тяги.

Однак, зазначається в листі, на тлі згаданих проблем, на ринку залізничних перевезень є багато пропозицій від приватних компаній-експедиторів, що пропонують послуги просування вагонів по магістралях УЗ, гарантуючи їх доставку в терміни, визначені Правилами перевезення вантажів. І поки такі компанії виконують свої зобов'язання, вагони інших - простоюють.

Також звертається увага на пряме й опосередковане зростання залізничних тарифів.

Для наведення порядку в цій ситуації представники металургів, енергетиків і виробників цементу пропонують УЗ затвердити конкретний план заходів (з визначенням термінів виконання) зі стабілізації ситуації з перевезеннями, зокрема, план збільшення локомотивної тяги; забезпечити публічне інформування на щотижневій основі бізнесу і галузевих асоціацій про реалізацію плану. Тимчасово ввести короткострокові обмеження на перевезення транзитних вантажів у напрямку західних прикордонних переходів. Не переглядати розмір вантажних тарифів до поліпшення ситуації з забезпечення потреб підприємств в перевезеннях вантажів залізничним транспортом.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3077228
VEhrNGRrdzVRemd3VEZoU1ozUkRkekJNZGxKbk9VZEJNRXhRVW14MFIxQm1Ua012TUV4WVVtZE9RekV3VEV4UmRHUkRNekJNV0ZGMlpFTTVNRms1T0RCTVRGRnpUa042TUV3M1VYWmtRelJtVGtOcU1FeHlVbWRPUXpNd1RFUlJkVGxIVnpCTVpsRjJaRU0wTUZsaVVtcDNQVDA9
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору