EN|RU|UK
 Економіка
  967  3

 Пріоритет національних компаній під час держзакупівель для вітчизняної економіки сьогодні є критичним, - "Дзеркало тижня"

В умовах світової торгової війни, що набирає обертів, без дієвих заходів щодо захисту внутрішнього ринку Україна може втрачати цілі галузі економіки.

Про це йдеться в статті "Торгова війна і Україна" ZN.UA.

"У сучасному світі досягти позитивного балансу зовнішньої торгівлі сьогодні не можна без серйозної стимуляції розвитку власного виробництва і захисту внутрішнього ринку", - зазначає ZN.UA.

"Президент США Д. Трамп схвалив введення нових мит на імпорт сталі й алюмінію, чим порадував американських металургів і засмутив конкурентів з інших країн. Аналітики розцінили цей крок як оголошення глобальної торгової війни, яка може торкнутися значної кількості товарів і країн і набути загрозливих масштабів. Україна теж не зможе залишитися осторонь. Хоча американський ринок далеко не основний для наших сталеварів, рішення Трампа вже починає позначатися і на їх роботі", - наголошується в статті.

Вітчизняним металургам терміново треба шукати нові ринки і ні в якому разі не втратити свій власний. Китайці, яких сьогодні починають витісняти з ринків Європи і США, також шукають нові можливості збуту своєї продукції і готові посилено демпінгувати. Дешевий китайський метал здатний у найкоротші терміни якщо не знищити, то серйозно підірвати нашу металургійну промисловість. Уряду терміново необхідно ухвалити стратегічне рішення щодо підтримки виробників і захист внутрішнього ринку від недобросовісної конкуренції. Як мінімум – віддавати пріоритет вітчизняним компаніям у тендерах державних компаній.

"На жаль, українські чиновники не мають поки традицій та усталених прийомів підтримки вітчизняного бізнесу. А якість, а іноді і безпека продукції, що купується, відходять на останній план. Найбільш яскравий приклад – спроба закупівлі підприємствами "Укрзалізниці" вагонного лиття китайського виробництва. Як повідомляло LB.UA, "Укрзалізниця" в лютому 2107 року оголосила два тендери на закупівлю литих запасних частин при встановленій максимально допустимій ціні в 96 тис. грн за один комплект. Українські підприємства, що виробляють цю продукцію – "Кременчуцький сталеливарний завод" (Полтавська область) і "Азовмаш" (Донецька область), – одразу ж відмовилися від участі в торгах, оскільки максимально допустима ціна була нижче собівартості їх продукції. Заявки на участь у зазначених торгах подали компанії, що не мають власної виробничої бази. Вони запропонували китайське лиття, виготовлене для Росії, яке зберігається на складах Китаю ще з 2012-13 рр..

 Унаслідок розголосу таких кричущих фактів, ініційованого металургами, закупівлі неліквідного вагонного лиття вдалося запобігти. Угоду було заблоковано через невизначені технічні характеристики продукції. Під час розслідування з'ясувалося, що китайські заводи не виконували вимог, що пред'являються укараїнським монополістом до вітчизняних виробників при виробництві аналогічної продукції. Адже на кону чиновницької байдужості, по суті, стояло майбутнє вітчизняного вагонобудування і значних потужностей металургії, а, можливо, і життя людей...

Наразі схожа ситуація може скластися із закупівлями тієї ж "Укрзалізницею" вантажних вагонів. В адміністрації монополіста серйозно обговорюють можливість закупівлі вагонів у китайських виробників. І це в той час, коли ледь виживає у важких умовах внутрішнього ринку, позбавлене традиційних ринків збуту СНД, українське вагонобудування, що завантажено в кращому випадку на 15-20 % потужності. Тепер уже вагонобудівники б'ють на сполох", - сказано в статті.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3077938
VEhrdlVXOTBSMEV3VEVSUmRrNURMMHg1TDFGMFRrTXhNRmxFVVhSMFF6TXdURVJSZFhSSFJEQk1MMUpzZEVONU1FeDJVbXhuUFQwPQ==
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору