EN|RU|UK
 Економіка
  836  11

 Плани УЗ щодо підвищення вартості вантажоперевезень загрожують українському експорту, - експерт

У разі набуття чинності всіх озвучених рішень керівництва Укрзалізниці вартість перевезення для різних тарифних класів стане на 10-49% вище.

З урахуванням того, що в 2017 році тарифи вже були підвищені на 15%, це може вдарити по українському експорту. Таку думку висловив у авторському блозі консультант "ЦТС-консалтинг" Павло Руденко, повідомляє УНІАН.

"З таким підходом в тарифоутворенні прогнозування вартості доставки вантажу для бізнесу стає дуже проблематичним і погано прогнозованим, а напередодні нового зернового сезону і змін низки інших експортно-імпортних вантажопотоків може мати негативний ефект на конкурентні позиції наших товарів на зовнішніх ринках", - зазначає експерт.

На його думку, проблему посилює недієздатність Нацкомісії з регулювання транспорту. "Природно, розставляти крапки над "і" і визначати розумні рамки для індексації ключових показників має спеціальна Нацкомісія з регулювання транспорту. Але поки тривають дискусії, хто повинен прописувати повноваження цього органу - Верховна Рада або Президент - УЗ діє по-старому, намагаючись в односторонньому порядку "проштовхнути" вигідні їй цифри. Природно, наштовхуючись на прогнозований опір вантажовідправників. Замкнуте коло чергового етапу "тарифних воєн" виходить на новий виток", - підкреслив Павло Руденко.

Як відомо, Укрзалізниця вирішила підвищувати вартість вантажоперевезень не "класичною" прямою індексацією тарифів, а шляхом дерегуляції вагонної складової тарифу для парку власних вагонів, збільшення нормативної кількості діб у порожньому і завантаженому рейсі та уніфікації коефіцієнта середнього пробігу для всіх тарифних класів. Раніше повідомлялося, що Європейська бізнес асоціація звернулася з листами до Державної регуляторної служби і "Укрзалізниці" з пропозицією оголосити мораторій на підвищення вантажних тарифів до створення Національної комісії регулювання транспорту - незалежного органу, який буде регулювати тарифну політику, в т.ч. в сфері залізничного транспорту. З подібною ініціативою виступала Американська торговельна палата (АСС), яка просила у влади призупинити підвищення вартості залізничних перевезень до моменту створення НКРТ і затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення. Відповідна офіційна позиція АСС була викладена в листі на ім'я глави УЗ, міністра інфраструктури, міністра економічного розвитку, глави Держрегуляторної служби.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3080798
 Топ коментарі
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору