EN|RU|UK
 Економіка
  584  6

 Державна регуляторна служба офіційно відмовила УЗ у підвищенні тарифів на перевезення

Державна регуляторна служба відмовила в погодженні проекту наказу Міністерства інфраструктури "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України, і пов'язаних з ним послуг, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів".

Як передає Цензор.НЕТ, про це йдеться в рішенні ДРС № 379 від 6 вересня, копія якого є в розпорядженні МінПрому.

У ДРС звернули увагу на те, що представлений Мінінфраструктури аналіз регуляторного впливу містить формальний опис запропонованих проектом наказу змін, не є інформативним і не відповідає Методиці проведення аналізу впливу регуляторного акта, підтвердженій постановою Кабміну від 11 березня 2004 року № 308.

"З огляду на відсутність аналітичних значень, формальним є твердження про збитковість перевезення порожніх вагонів, оскільки розробником не надано підтверджувальних даних щодо збитковості відповідного напряму діяльності на прикладі ПАТ "Укрзалізниця", - йдеться в документі.

Під час проведених нарад у ДРС було встановлено, що фінансовий звіт "Укрзалізниці" за 2017 рік у розділі 8 містить відомості про операційний дохід з вантажних перевезень у розмірі майже 61 млрд грн, операційні результати в сегменті вантажних перевезень 18,8 млрд грн, отже, рентабельність вантажних перевезень майже 31%.

Відповідно до проведених досліджень ДП "Укрпромзовнішекспертиза", вантажоперевезення "Укрзалізниці" в 2017-2018 роках рентабельні на рівні 33-23%. Збитковими є пасажирські перевезення, які "Укрзалізниця" субсидує (10,5-11,5 млрд грн на рік). При цьому встановлено, що сумарний обсяг амортизаційних відрахувань і валового прибутку від вантажних перевезень (32,2 млрд грн) достатній для повноцінного виконання плану капітальних інвестицій у 2018 році (26,9 млрд грн).

За оцінками "Укрпромзовнішекспертизи", введення в дію проекту наказу збільшить витрати вітчизняних виробників на вантажні залізничні перевезення на 11%, що знизить їхню цінову конкурентоспроможність на глобальних ринках і призведе до скорочення обсягів виробництва продукції. Унаслідок чого знизяться обсяги вантажних перевезень "Укрзалізниці" на 1,5-2 млн тонн на місяць, і відповідно "УЗ" недоотримає до кінця року 4-5 млрд грн прибутку.

"Таким чином встановлено наявність факту прогнозованого негативного впливу на відповідне бізнес-середовище, який корелюється в межах сотень мільйонів гривень на відповідні галузі щорічно, що своєю чергою матиме вплив на показники обсягу вантажоперевезень, зокрема обсягів експорту, обсягів виробництва внутрішнього продукту, суми податкових відрахувань до бюджету, а також суми валютних надходжень у країну", - наголошується в документі.

ДРС вважає, що нормативне закріплення уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів вимагає проведення Мінінфраструктури обґрунтованого економічного аналізу щодо впливу зміни тарифів на залізничні перевезення на загальноекономічні показники розвитку різних галузей з урахуванням інформації, отриманої від суб'єктів господарювання.

"Загалом, зауважуємо, що рішення про підвищення вартості окремих видів перевезень залізничним транспортом доцільно приймати з урахуванням балансу інтересів усіх зацікавлених сторін, і відповідне рішення має відповідати принципам державної регуляторної політики, таким як: ефективність, тобто досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, держави і громадян, і збалансованість - забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави", - йдеться в рішенні ДРС.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3084909
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору