EN|RU|UK
 Економіка
  812  19

 Підвищення залізничних тарифів збільшить собівартість будівництва до 5%, - експерт Пилипенко

Експерт, генеральний директор Промислово-будівельної групи "Ковальська" Сергій Пилипенко вважає, що через підвищення залізничних тарифів Публічним акціонерним товариством (ПАТ) "Укрзалізниця", а отже і збільшення транспортних витрат, собівартість будівництва може зрости до 5%.

Як передає Цензор.НЕТ, про це він повідомив у своєму блозі і на сайті видання "Новий Час Бізнес", інформує Depo.ua.

Виробник будівельних сумішей пояснює це тим, що станом на вересень 2018 року транспортна частка в ціні щебеню становитиме 52% замість 29% в січні 2018 року, а піску - 83,4% замість 50%, шлаку - 73,5% замість 50% і цементу 17,8% - замість 8,5%.

Нагадаємо, в жовтні 2017 року "Укрзалізниця" збільшила тарифи шляхом їх індексації на 15% і витрати вантажоперевізників зросли на 6,5 млрд гривень за рік. У лютому 2018 "Укрзалізниця" змінила процедуру визначення плати за використання інвентарного парку УЗ, що призвело до різкого зростання цін і збільшення витрат вантажовідправників ще на 6,5 млрд гривень на рік. За останні 8 місяців поточного року загальні витрати вантажоперевізників уже виросли на рекордні 60%.

"Наша компанія щодня має отримувати понад 200 вагонів сировини, а це 6 тис. вагонів і 420 тис. тонн будівельних матеріалів на місяць, щоб вчасно доставляти клієнтам продукцію на об'єкти, в тому числі і державного значення. Через подібні дії з боку менеджменту "Укрзалізниці" компанія змушена затримувати терміни доставки будівельних матеріалів і як результат, це впливає на своєчасне завершення будівельних робіт, гальмує розвиток всієї держави", - уточнив експерт.

"У липні цього року апогеєм стали нові ставки плати Укрзалізниці" за користування власними вагонами УЗ, що за підрахунками призведе до збільшення витрат вантажовідправників ще на 1,3 млрд гривень на рік. Це при тому, що "Укрзалізниця" майже не має "універсального" рухомого складу для перевезення інертних матеріалів. Тому вантажовідправники, серед яких чимало виробників продукції, змушені використовувати для відповідних цілей інші типи вагонів (цементовози, зерновози, мінераловози), сплачуючи за це тарифи, які перевищують звичайні на 20%. Пояснити цю логіку розрахунків дуже складно, адже УЗ не несе додаткових витрат, які б обґрунтовували підвищення вартості зазначених перевезень саме на 20%", - пояснює Пилипенко.

На його думку, в черговий раз державний монополіст перекладає на плечі промисловців наслідки своєї не надто ефективної політики роботи.

"Отже, на мою думку, тарифи на залізничні вантажні перевезення мають встановлюватися на економічно обґрунтованому рівні під контролем Національної комісії з питань регулювання транспорту", - підсумував гендиректор ПБГ "Ковальська".

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3085377
VEhrNGRrdzVReTh3VEZoU1owNURNVEJNVEZGMFpFTXpNRXhZVVhaa1F6a3dXVGs0TUZsTVVYTk9SMEV3VEdwU2FFNUROR1pPUTNrd1RFUlJjemxES3pCTU0xRjFTSHBSZERsRGR6Qk1kbEpzZEVNek1Fd3pVWFZPUjBjd1dUZzk=
 Топ коментарі
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору