EN|RU|UK
 За кордоном
  21475  141

 "Флот дістав повносилий нокаут", - Росія не змогла налагодити виробництво турбін для кораблів ВМФ замість українських

Росія не може налагодити випуск військових кораблів для свого ВМФ після того як через війну Україна припинила поставки країні-агресору турбін. Таким чином, через припинення поставок українських турбін було зупинено виробництво нових фрегатів проектів 11356 ("Буревісник") і 22350. Спроба запустити натомість виробництво малих ракетних кораблів-корветів (МРК) "Каракурт" (проект 22800) виявилася безуспішною через неможливість виготовити в Росії головні енергетичні установки (ГЕУ) з дизелями М507.

Про це йдеться в статті "Зірка", що зірвалася й падає. "Каракурти" застигли в очікуванні дизелів" Максима Климова, опублікованій у Військово-промисловому кур'єрі, передає Цензор.НЕТ.

"Коли в 2014 році стало ясно, що українських турбін, а відповідно і нових фрегатів проектів 11356 і 22350 ВМФ найближчим часом не отримає, флот екстрено запустив у виробництво новий малий ракетний корабель-корвет (МРК) "Каракурт". Проект 22800 майже став великим успіхом вітчизняних кораблів. Створений лише за три роки, головний "Каракурт" міг би вийти за випробування і бути прийнятим ВМФ ще в 2017-му. А сьогодні в строю було б уже кілька таких МРК. Однак корабели і флот дістали повносилий нокаут, причому не від зарубіжних постачальників, а від своїх колег - не були вчасно поставлені головні енергетичні установки (ГЕУ) з вітчизняними дизелями М507 (дизелі серії М507 - розробка більш ніж півстолітньої давності. - Ред.), за які у відповіді ПАТ "Зірка". Попри заяви екс-голови ради директорів "Зірки" про готовність і здатність виконати великий контракт на силові установки для 19 МРК нового проекту, виявилося, що метою було отримання й освоєння авансів, підкріплених надією: стратегічне підприємство банкрутити не будуть", - йдеться в статті.

"Зірка" не тільки зірвала терміни поставки ГЕУ на головний МРК проекту 22800, а й взагалі не змогла забезпечити виробництво установок більш ніж для одного корабля на рік. Вже побудовані кораблі стали біля  набережних добудовування в очікуванні дизелів. Для виправлення ситуації порушувалося питання оснащення "Каракурта" китайськими дизелями, проте неминуче зниження ТТХ кораблів відкинуло це рішення. Тим більше що Міноборони вже перерахувало "Зірці" гроші за ГЕУ. Почалися розмови про те, що необхідне обладнання зможе виробляти Кінгісепський машзавод, який раніше спеціалізувався на ремонті суднових дизелів. Однак виробництво з нуля - принципово інший рівень складності. І поки що жоден новий дизель М507 з Кінгісепського заводу ще не вийшов. Відповідно вже побудовані МРК приречені на тривалий відстій біля набережних добудовування, а заводи змушені зазнавати великі фінансові втрати через кредитне навантаження за контактами з "Каракуртом". Єдино можливе сьогодні рішення - використання вживаних дизелів з кораблів бойового складу з їхнім ремонтом на Кінгісепському машзаводі та тимчасовою установкою в проект 22800. Інших варіантів просто немає", - зазначає автор статті.

"Є питання до військового представництва ПАТ "Зірка" на момент підписання контракту. Флот, суднобудівні завод "Пелла" і ЦМКБ "Алмаз" до літа 2018 року не мали надійної та об'єктивної інформації щодо масштабів катастрофи на "Зірці" і, заколисані доповідями її керівництва, сподівалися на своєчасне виконання контрактів. Але військове приймання зобов'язане було знати ситуацію, як і доповісти про неї, щоб не допустити підписання завідомо нездійсненного контракту", - констатує видання.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3092778
 Топ коментарі
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
 
 
 
 
 
 вгору