EN|RU|UK
 Економіка
  3774  85

 Депутати озвучили план порятунку гірничо-металургійного комплексу України

Гірничо-металургійний комплекс України, що становить понад 25% промислового виробництва і дає чверть експорту країни, є фундаментом української промисловості і потребує порятунку й розвитку.

Про це повідомив глава парламентського комітету Верховної Ради з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк під час відвідання металургійного комбінату "Запоріжсталь", передає "канал 24".

Сьогодні ця галузь - це фундамент української промисловості. Треба обов'язково робити надбудову. Але якщо зруйнувати фундамент - не буде на чому будувати. Тому у нас сьогодні два головних завдання. Перше - врятувати українську металургію і гірничо-металургійний комплекс, друге - не дати знищити, не дати вкрасти робочі місця українських металургів, не дати вивезти їх за кордон, не дати задушити податками. Друге завдання - це розвивати, - заявив Галасюк.

За словами Галасюка, в плані з порятунку галузі існує три основних антикризових складових. По-перше, це прийняття у другому читанні і в цілому законопроекту про підвищення експортного мита на вивіз металобрухту (законопроект передбачає підвищення мита на вивезення брухту з 10 до 35 євро і був прийнятий у парламенті в першому читанні).

"Підвищити вивізні мита на металобрухт, для того, щоб металобрухт залишався в Україні, для того, щоб була сировина, для того, щоб потім його не купувати втридорога за кордоном. Для того, щоб ці кошти спрямовувалися на модернізацію, на розвиток, на виплату зарплатні, а не просто йшли кудись безкоштовно - практично виїжджали за кордон".

Також депутат висловився за відмову від ідеї подальшого підвищення тарифів на залізничні перевезення. Нагадаємо, раніше "Укрзалізниця" вже неодноразово піднімала вартість вантажних перевезень (минулого року на 30% за рік, в поточному - на 10% в середньому на рік).

"Внаслідок такого підвищення, безумовно, виграє державний монополіст - "Укрзалізниця". Але питання: коли програє металургія, коли програють добувачі руд, коли програють всі суміжники, то з чого потім буде "Укрзалізниця" заробляти, коли впадуть обсяги перевезень? Знову буде піднімати тарифи, для того, щоб закривати дірки у своєму бюджеті? Ні, це шлях у нікуди. Тому сьогодні потрібно не тарифи піднімати "Укрзалізниці", а шукати внутрішні резерви, в тому числі через падіння цін на продукцію тієї ж металургії, через падіння цін на дизпальне і так далі. Вишукувати ті резерви і, не піднімаючи тарифи, робити програму модернізації", - сказав Галасюк, також зазначивши, що третім пунктом є заморожування земельного податку.

"Земельний податок зросте в 1,7 разу за результатами наслідків минулого і цього року. Це просто вбивча норма для української металургії і для української промисловості в цілому", - резюмував глава Комітету.

Як повідомлялося раніше, український гірничо-металургійний комплекс переживає найтяжчу кризу. Ціни на продукцію гірників впали в чотири рази в порівнянні з минулими показниками. На світовому ринку надлишок пропозиції. Щоб вижити, українським виробникам доводиться конкурувати з такими потужними конкурентами як РФ, Китай, Туреччина та Австралія.


Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору