EN|RU|UK
 Політика України
  34091  473

 Сьогодні є щонайменше 5 причин для імпічмента Порошенка, - нардеп Ігор Луценко

На сьогодні є щонайменше 5 причин для ініціювання процедури імпічмента Президента Петра Порошенка.

Як повідомляє Цензор.НЕТ, про це пише народний депутат від "Батьківщини" Ігор Луценко у статті для "Дзеркала тижня".

"Нижче наведено перелік достатніх (на мій погляд) підстав для порушення процедури імпічмента, який, до речі, не є вичерпним", - пише він.

1. Грубе порушення антикорупційного законодавства

"Українське законодавство від особи, котра обійняла посаду президента, вимагає цілком визначеного алгоритму дій щодо своїх бізнес-активів. Відповідно до закону "Про запобігання корупції", свої корпоративні права Порошенко мав передати в управління одним із лише трьох визначених способів", - зазначає політик.

"Перший - укласти договір управління майном із суб'єктом підприємницької діяльності (крім договору управління цінними паперами та іншими фінансовими інструментами). Це стосується, власне, майна. Суб'єкт підприємницької діяльності повинен бути зареєстрований в Україні (інакше він не суб'єкт). Замість цього майно було передано якомусь іноземному суб'єкту. Другий спосіб. Крім того, у Порошенка є корпоративні права. Він міг укласти договір про управління, але не з ким-небудь, а тільки з торговцем цінними паперами, який має ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на провадження діяльності з управління цінними паперами. Він цього не зробив. Третій варіант, дозволений законом, - укласти договір про створення венчурного пайового інвестиційного фонду для управління переданими корпоративними правами з компанією з управління активами. Але ця компанія повинна мати ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на провадження діяльності з управління активами. У панамської офшорки немає ліцензії, виданої в Україні. Інших законних варіантів немає", - інформує парламентарій.

"Усі розмови про сліпі трасти та Ротшильдів розраховані на некомпетентну аудиторію. Більше того, немає інформації, що всі інші активи (крім "Рошен") передані в управління одним із трьох передбачених законодавством способів або ж будь-яким іншим способом. Так що Порошенко грубо та відкрито порушив антикорупційне законодавство, є конфлікт інтересів, що, на мій погляд, є підставою для порушення процедури імпічмента", - підкреслив депутат.

Читайте також на "Цензор.НЕТ": Парламент повинен прийняти закони щодо імпічмента Президента і розслідувати офшори Порошенка, - Єгор Соболєв

2. Невиконання вимог законодавства щодо інвестування за кордон

Луценко нагадує, що, згідно з постановою Правління НБУ "Про затвердження Інструкції про порядок видачі індивідуальних ліцензій на здійснення інвестицій за кордон" №122 від 16.03.99, пункт 1.10, для здійснення всіх видів інвестицій (незалежно від термінів і сум) резидент обов'язково повинен попередньо отримати ліцензію. "Інвестуючи в офшорні компанії навіть незначні кошти, громадянин Порошенко мав би попередньо отримати відповідний дозвіл НБУ (ліцензію). Відразу зауважу, що доцільність такої законодавчої норми викликає питання. Однак президент України, як ніхто інший, повинен поважати та виконувати закон, якою б дискусійною не була його доцільність", - зазначив політик.

"Зараз Національний банк України у відповідь на моє депутатське звернення офіційно підтвердив, що Порошенко не отримував відповідну ліцензію на здійснені ним операції. Цим фактично підтверджується грубе порушення Порошенком норм українського законодавства, за що передбачено відповідні санкції у вигляді накладення штрафу на суму, еквівалентну сумі валютних цінностей, інвестованих за кордон", - пише він.

3. Бездіяльність у справі поновлення складу Центрвиборчкому

"Минуло набагато більше 30 днів з того часу, як Порошенко став Президентом, а у членів ЦВК закінчився термін повноважень. Бездіяльність Порошенка в оновленні складу ЦВК ставить під сумніви легітимність прийняття великої кількості протокольних рішень Центральною виборчою комісією, як і результати декількох попередніх кампаній місцевого та загальнодержавного рівнів", - заявляє парламентарій.

Дивіться також на "Цензор.НЕТ": У парламенті збирають підписи за імпічмент Порошенка. ДОКУМЕНТ

4. Неоголошення воєнного стану під час зовнішньої агресії

"На сьогоднішній день повністю окупована частина території України - АР Крим, ще дві адміністративно-територіальні одиниці - Донецька і Луганська області - частково окуповані; в двох адміністративних одиницях ведуться бойові дії із застосуванням важкого озброєння обома сторонами конфлікту; є реальна загроза повномасштабної вторгнення на територію Україна збройних сил противника. Президент України прийняв рішення про проведення мобілізації, Верховна Рада України схвалила рішення Президента про проведення такої мобілізації. Однак, незважаючи на сукупність зазначених обставин, Президент України, прийнявши рішення про проведення мобілізації на території України, не прийняв рішення про введення воєнного положення, беручи до уваги реальні загрози нападу та загрозу національній незалежності України. Такі дії президента України Петра Порошенка, на мій погляд, містять ознаки вчинення злочину, передбаченого ст. 111 Кримінального кодексу, тобто державної зради, яка передбачає умисне заподіяння шкоди суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній чи інформаційній безпеці України", - пише політик.

5. Непризначення членів ради Національного банку

"Термін повноважень членів ради Національного банку України закінчився 10 вересня 2015 року, про що нам сумно повідомляє сайт НБУ. Новий склад ради ще не сформований. Половину складу ради Нацбанку (чотири людини) призначає Президент відповідним указом (ст. 10 закону про Національний банк України). Таким чином, вже дев'ять місяців Порошенко не виконує свій обов'язок - призначити своїх членів до ради НБУ. Така бездіяльність, на мій погляд, безпосередньо позначилася на економічній безпеці держави", - підкреслив Луценко.

"Звичайно, це не вичерпний перелік підстав для імпічменту Президента Порошенка. У статті згадані виключно моменти діяльності чинного Президента, які, на мою суб'єктивну думку, є головними у контексті залучення до відповідальності згідно з Конституцією і які я вивчав особисто у рамках своєї депутатської діяльності. Безумовно, системна робота у цьому напрямку виявить іще немало юридичних обставин змісту, аналогічного змістові наведених вище. Приміром, заслуговує ретельного правового вивчення перманентна практика непідписання президентом прийнятих у ВР законопроектів у визначені законодавством терміни, давання незаконних доручень членам Кабміну та посадовим особам ГПУ тощо. Однак я переконаний, що викладеного більш ніж достатньо для прийняття відповідних рішень у парламенті", - додав політик.

Також читайте: Порошенка треба забирати з президентського крісла. Все, що його цікавить, - гроші в будь-який спосіб, - Єгор Соболєв про офшорний скандал

Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 5 з 5
<<<1 2 3 4 5
Сторінка 5 з 5
<<<1 2 3 4 5
 
 
 
 
 
 вгору