EN|RU|UK
 Політика України
  4968  183

 "Я сумніваюся, що це можна зробити, враховуючи той комплекс проблем, які там є", - Винник про запуск E-декларування до 1 вересня

Сьогодні під час засідання антикорупційного комітету депутати ВР використовували свою функцію парламентського контролю, щоб розібратися в резонансному питанні запуску e-декларування.

Про це в коментарі Цензор.НЕТ розповів секретар Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки й оборони, народний депутат фракції Партії "Блок Петра Порошенка" Іван Винник.

"На комітеті відбулася конструктивна дискусія. Ми прийшли до висновку, що в зв'язку з тим, що робота зі створення програмного забезпечення для електронного декларування була здійснена й замовлена ​​не державним органом, а за рахунок грантових коштів, компанією, яка була непрозоро обрана... зараз уже є численні зауваження від учасників ринку, що, наприклад, їхні пропозиції просто не розглядалися з якоїсь вигаданої причини. Наприклад, файл із пропозицією нібито містив вірус. Таким чином непрозоро була обрана компанія. Вона самостійно написала собі технічне завдання, яке де-факто не затверджувалося ні НАЗК, ні Держспецзв'язку. Під це технічне завдання була написана програма, яка за своєю суттю не відповідає завданню, яке ставилося для програмного забезпечення електронного декларування. Суть її полягає в тому, що державі, НАЗК потрібен потужний аналітичний програмний інструмент, який у режимі реального часу може не тільки зберігати дані держслужбовців про їхній майновий стан, а й аналізувати їх у зв'язку з іншими реєстрами та приймати відповідні рішення у формі звітів, доповідей працівникам НАЗК, як тільки дані в інших реєстрах змінюються.

Дивіться також на "Цензор.НЕТ": "Це відкрита інформація. Скажіть під стенограму", - Корчак не відповіла на питання Берези про контроль за запуском е-декларування. ВIДЕО

Наприклад, купив маєток у Конча-Заспі - це відразу на наступний ранок буде відображено у відповідному звіті відповідальному працівнику НАЗК, який зможе в цьому звіті побачити, які були статки в службовця в попередні періоди й поточні, і направити відповідний запит через НАБУ для підтвердження джерел фінансування цього придбання. Такої програми поки що немає. У нас є програма, яка здатна прийняти персональні дані, які частково є конфіденційними, громадянина України, держслужбовця на сьогодні, і ці дані зберігати. Ця програма має сумнівний рівень захисту, і ніяк вона сьогодні не інтегрована з іншими державними реєстрами. Тому отримати виконання головного завдання - швидкої аналітики майнового стану державних службовців у режимі реального часу - програма поки що не може.

Що ми після цієї ситуації отримали? Ми отримали звинувачення в бік президента, в бік Турчинова з приводу того, що вони нібито зривають електронне декларування, а де-факто, на жаль, ми маємо непрофесійно зроблену роботу, яка не відповідає взагалі очікуванням держави. Так, вона була профінансована за рахунок грантових коштів, але будь-які гранти не є приватними коштами організації, яка ними розпоряджається. Ці гранти виділені під репутацію, компетенцію України, українського народу. Якщо ними розпоряджаються непрозоро, це, на жаль, так само стосується прав і свобод кожного громадянина, і ми маємо право вимагати відповідальності осіб, які недбало, некоректно ними скористалися.

Також дивіться: Система е-декларування не запрацювала вчасно через недостатнє фінансування, - Корчак. ВIДЕО

На Комітеті була доповідь Корчак, яка сказала, що на спільній погоджувальній міжвідомчій нараді, ініційованій Президентом, було прийнято рішення, що сертифікація системи має відбутися до 1 вересня. Чи буде це так, чи не буде - залежатиме від, у першу чергу, конструктивної позиції розробника ТОВ "Міранда", від узгодження та затвердження досі не погодженого НАЗК технічного завдання, за яким це програмне забезпечення створювалося. Зрештою, нам треба хоча б концептуально поінформувати суспільство про те, яке ж головне завдання. Тому що такий програмний продукт спочатку створюється від концепції, потім під нього пишеться технічне завдання, а потім уже створюється програмний продукт. Тому що на першому етапі розробнику потрібно чітко зрозуміти, яке головне завдання, яку головну функцію виконуватиме ця програма електронного декларування. Тому що, якщо зараз запитати, навіщо ми це робимо, дуже багато людей у суспільстві не можуть зрозуміти, яка головна мета. Так, усі хочуть боротися з хабарниками, з корупцією, але як у цій роботі буде використано електронне декларування - незрозуміло. Тобто ми маємо дату - 1 вересня. Я особисто, зважаючи на той стос проблем, які були озвучені про технічні можливості програмного забезпечення ТОВ "Міранда", ставлю під сумнів цю дату. Ні в якому разі це не повинно вважатися саботажем держави. Це, на жаль, недбалість виконання тих завдань, які були поставлені й профінансовані ТОВ "Міранда".

А головне, щоб описати цю ситуацію, треба процитувати депутата Парасюка, який чітко сформулював висновок цього засідання, звертаючись до директора ТОВ "Міранда" Новікова: "Де, на яких документах можна знайти ваші підписи, для того, щоб прийняти ці документи й притягти вас до відповідальності?".

Читайте також: Порошенко доручив видати атестат на е-декларування до 31 серпня, - голова НАЗК

Представники "Міранди" не підписали протокол робочої групи, яка відбулася 14 серпня в приміщенні Держспецзв'язку, і їм голова Комітету інформполітики Данченко поставив резонне питання: "Чому ви не підписали протокол?". Новіков почав розповідати щось недоладне, що цей протокол нібито містить якусь інформацію з обмеженим доступом. Це неправда. Будь-хто може побачити це місце протоколу в моєму блозі. Там нічого такого з обмеженим доступом немає. Але там немає підпису "Міранди". Це, на мій погляд, свідчить про неконструктивну позицію, я так думаю, що ті 97 тисяч доларів, які були перераховані, зараз вже де-факто освоєні, і я так розумію, для того, щоб робити якісь наступні рухи, які їм не зовсім подобаються, враховуючи, що треба виправляти помилки, вони, можливо, будуть очікувати якесь додаткове фінансування. Я так думаю, що держава повинна з резервного фонду виділити необхідні кошти для Держспецзв'язку і НАЗК, врегулювати проблематику даного програмного забезпечення, можливо, треба на конкурсній основі залучити аудитора, який зможе дати дійсно об'єктивну оцінку цьому програмному забезпеченню, щоб потім через політичну боротьбу не намагатися звинуватити когось у неіснуючих речах, і це повинно запрацювати.
Єдине, що я особисто вважаю, ні в якому разі не стверджуючи, що на 1 вересня воно не запуститься, я сумніваюся, що це можна зробити, враховуючи той комплекс проблем, які там є".

Також читайте: Експерти РПР вимагають невідкладно видати атестат КСЗІ для повноцінного старту системи е-декларування
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
 
 
 
 
 
 вгору