EN|RU|UK
 Економіка
  5004  11

 Я думаю, що сигнал АМПУ отримало чіткий, що час анархії і вседозволеності закінчується, - Омелян

Національне антикорупційне бюро має допомогти навести порядок у морській галузі, позбавивши її від "смотрящих".

Про це в ході "Антикорупційного вікенду" заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян, передають "Подробности".

Відповідаючи на питання журналістів, у яких стосунках він перебуває з народним депутатом Сергієм Фаєрмарком, якого екс-заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер звинуватив у вимаганні грошей у бізнесу, що працює в портах, Омелян відповів, що "знайомий із Фаєрмарком як з народним депутатом".

"Останнім часом з ним (Фаєрмарком) взагалі не спілкуюся, і не думаю, що це зміниться в подальшому ... Я виходжу з того, що "смотрящих" як класу не повинно бути взагалі. І це, власне, функція правоохоронних органів. Зокрема, я щиро вірю НАБУ. Фактично це новий орган, який було створено за рахунок коштів платників податків, і який має навести порядок у всіх галузях, а не тільки в морській. Проблеми там об'єктивно є. Я не хочу зараз кидатися прізвищами, хто кому рабинович, але ми точно там повинні дати лад. Це не питання особистих амбіцій. Це питання безпеки держави, конкурентності держави на світових ринках і робочих місць, які губляться просто через безглузду політику, яка там зараз є", - заявив міністр.

Омелян наголосив, що чекає не просто відсторонення високопосадовців-корупціонерів і "смотрящих" від важелів впливу на галузь, а їх реального покарання у вигляді позбавлення волі.

"Я вважаю, що в НАБУ є можливість, і сподіваюся, що слідство буде доведено до кінця. Нам вкрай важливо, щоб злочинці і корупціонери сиділи в тюрмах. Це те, чого не вистачає державі. І власне, ми повинні припинити цю безкарність, коли ти вкрав, поділився і далі розповідаєш, що ти чистий. Це буде дуже чіткий сигнал усім іншим, що більше корупцією займатися не можна", - заявив міністр.

Як стверджує керівник міністерства, до Нового року має відбутися зміна всього керівництва Адміністрації морських портів України (АМПУ).

"Я сподівався, що кадрові питання вирать на цьому тижні. Але пауза трохи затягується. У нас традиційно в країні реформи замість того, щоб іти, повзуть. Але я думаю, що найближчим часом - мають до Нового року. Ключове питання зараз - призначити адекватне керівництво в центральний офіс АМПУ. Відповідно, якщо вдасться це зробити, а я сподіваюся, що це вдасться зробити, тому що цього вимагає і здоровий глузд, і ситуація, ми зможемо тоді говорити про збалансовану кадрову політику. Тоді вже нові якісні кадри зможуть створити нову якісну систему. По-іншому не вдасться, ми якимись приписами або іншими речами не створимо там ідеальну ситуацію", - сказав Омелян.

Керівник відомства також запевнив, що міністерство буде дуже уважно відстежувати ситуацію з проведенням нового тендеру на днопоглиблення в порту "Південний", щоб "окремі умільці" знову не прописали тендерні умови під свої компанії.

"Ми тендер скасували. Нові тендери будуть тільки в системі ProZorro. Ми спостерігатимемо, щоб, не дай Бог, не було якихось порушень, тому що ми знаємо, що є окремі умільці, які можуть прописати тендерну документацію так, що там можна хоч ProZorro знову проводити, виграють свої. Ми цю ситуацію зараз відслідковуємо. Я думаю, що сигнал АМПУ отримало чіткий, що час анархії і вседозволеності закінчується. Будемо працювати над наведенням порядку", - підсумував керівник відомства.

Також читайте: "З'явиться комп'ютерний алгоритм, який позбавить нас від корупції", - Омелян

Нагадаємо, минулого тижня НАБУ провело обшуки в приміщеннях АМПУ, квартирі начальника філії АМПУ в порту "Південному" Максима Широкова, а також офісі компанії "Ян де Нул Україна". Детективи знайшли документальні свідчення зв'язку "Ян де Нул Україна" із Сергієм Фаєрмарком, а також докази наявності "корупційної ренти", яку стягував "смотрящий" з учасників ринку.

Раніше тендерний комітет філії АМПУ під керівництвом Максима Широкова віддав "Ян де Нул Україна" замовлення на днопоглиблення в "Південному" вартістю майже в 1 мільярд гривень, хоча пропозиція компанії була дорожчою на 90 мільйонів гривень. Кабмін скасував конкурс призначивши новий тендер.

Екс-заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер (працював разом із Володимиром Омеляном у команді екс-міністра Андрія Пивоварського і відповідав за портову сферу), заявив, що народний депутат Сергій Фаєрмарк вибудував систему поборів у портах, контролюючи чиновників АМПУ. "Будь-яку проблему, яка у бізнесу виникає в портах, відмовляються вирішувати доти, поки це рішення не буде погоджено з Фаєрмарком, який бере за це гроші", - пояснив Шульмейстер.

У комітетах Верховної Ради з питань транспорту, а також протидії корупції готові підтримати звернення НАБУ стосовно зняття з Фаєрмарка депутатського імунітету й притягнення його до кримінальної відповідальності.
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору