EN|RU|UK
 Політика України, Економіка
  24457  154

 Омелян розкритикував рішення Гройсмана щодо "Укрзалізниці": "Зміна облич на потоках - це не реформа"

Міністр інфраструктури Володимир Омелян розкритикував "несподівані" рішення Кабміну про передачу "Укрзалізниці" в пряме підпорядкування Кабінету Міністрів і призначення нового директора Поліграфкомбінату "Україна".

Як повідомляє Цензор.НЕТ, про це він написав у Фейсбуці.

Міністр зазначив: "Напередодні Хрещення Уряд ухвалив низку несподіваних рішень. Не буду зупинятися на поліграфкомбінаті "Україна", хоча і тут є про що розповісти, сконцентруюся на "передачі "Укрзалізниці".

Але, спершу, історія. Коли я у складі команди Андрія Пивоварського почав свою роботу в Міністерстві інфраструктури, одна з перших проблем, з якою ми зіткнулися і яка досі нагальна - Люди! Де взяти професіоналів, як відрізнити фахівців від експертів, патріотів від корупціонерів. Саме тому правильним рішенням Андрія були конкурси. Публічні, з залученням фахових кадрових агенств, ретельним незаангажованим персоналом. Це було дико, незвично, виклично. Як? Ви хочете справді брати не "своїх"?!

Впродовж року ця ініціатива Міністерства, як і багато інших згодом, стала мейнстрімом для України. Щоправда, у що на практиці переродилася хороша ідея конкурсного відбору - тема окремого посту".

Також читайте: Бальчун вітає передання "Укрзалізниці" під управління Кабміну

"Наступний крок, держпідприємства. Компанії, які були традиційним джерелом корупції, становлення олігархів і збагачення непорядних чиновників, фінансування "гречаних" компаній політичних сил - необхідно було невідкладно приватизовувати і, у виключних випадках, корпоратизовувати ті, які продавати неможливо чи справді недоцільно. Корпоратизація - це ринкова зарплата, незалежно обране правління і наглядова рада, виключною метою діяльності яких є ефективна робота підприємства і максимальні надходження до бюджету. Не мінуси, а мільярдні плюси! Приклад Нафтогазу і аеропорту Бориспіль дуже промовистий. На жаль, з приватизацією інших не склалося. Про причини промовчу. І, що ключове - відсутність можливості ручного управління підприємством з боку Міністра, Уряду чи ще "когось"", - продовжив Омелян.

Міністр зазначив: " Я гордий тим, що я не відійшов від принципів команди Мінінфраструктури зразка 2015 року. Наше міністерство єдине, яке має справді незалежно обраних і яскравих на момент обрання СЕО: Укрзалізниця, Укрпошта, аеропорт Бориспіль. Такого ж підходу я дотримувався, шукаючи керівника Укравтодору і Адміністрації морських портів України. Хоча, безумовно, мені було б політично набагато простіше погоджуватися на "компроміси" і дивитися як мої власні підлеглі незграбним почерком виводять золотими Дюпон слова "всьо харашо".

"Повертаюся до УЗ. Так, на номінаційному комітеті я голосував проти Балчуна. Я не вірив, що людина, яка покинула роботу заради музики, готова повернутися повноцінно у виснажливий світ бізнесу. Але, я був один проти всіх і для мене принципи незалежного обрання були важливіші за власне передчуття. На жаль, я не помилився і впродовж першого місяця переконався, що ми отримали примхливого шоумена, а не акулу з РКР Карго. Роман Бондар міг би підтвердити, як ми складали райдер СЕО УЗ, але скромно корпоративно мовчить.

Читайте також: "Затягувати далі - неможливо". Омелян хоче звіт від Бальчуна в січні

Далі було дуже цікаво. Постійні суперечки, бажання замість роботи займатися концертами і політичними домовленостями, готовність бути ширмою, а не менеджером змін, дивні кадрові призначення, промови і презентації, які не мали нічого спільного з дійсністю. І великий піар, який відомо хто оплачував"- підкреслив Омелян.

Він продовжив: "Коли це набридло, звернувся до керівництва держави з проханням провести засідання усіх причетних сторін, щоб заслухати реальний стан речей на УЗ. Звертався неодноразово усно, потім письмово.

Як підсумок, спершу Кабмін фактично паралізував роботу Наглядової ради.

Далі - держсекретар для приборкання норовливого Омеляна.

А 18 січня Мінекономрозвитку в стилі легкого анбандлінгу Укртрансгазу'2016 вніс пропозицію змінити статут і перепідпорядкувати УЗ собі".

"Решту деталей залишу для мемуарів, сподіваюся, моїм внукам буде цікаво почитати, як легко реформувати те, що реформуватися не хоче", - з іронією написав міністр.

Омелян заявив: "Ще раз хочу підкреслити:

Також читайте: "Бальчун замість роботи займається не тим, чим потрібно", - Омелян незадоволений темпами реформ "УЗ"

1. В Омеляна немає амбіцій бути єдиним реформатором УЗ. Я міністр Уряду Гройсмана, висунутий фракцією Народного фронту. І моя єдина амбіція - бути успішним міністром реформаторського Уряду модерної України.

2. Я не хочу розповідати, чому нам не вдалося. У нас може і повинно все вийти.

3. Те, що відбувається зараз - це не перехід УЗ від контролю однієї партії до іншої. Це питання реформи - бути їй чи ні.

4. В мене, як у Міністра і громадянина, немає жодного бажання чи найменших спроб тотального контролю або впливу на підприємствах, довірених мені. Смелянський, Новак, Вецкаганс, інші керівники ЦОВВ і підприємств в будь-яку секунду можуть підтвердити, що моя єдина вимога - розвиток і ефективність. Я завжди вірив і вірю, що лише незалежні, сильні і фахові люди здатні створити нову ефективну прозору систему. І такі люди ніколи не будуть рабами чи виконавцями чиїхось примх і схем.

5. В УЗ, Укрпошти, АМПУ немає іншого варіанту, аніж корпоратизація. Незалежне сильне Правління, така ж Наглядова Рада. А держава лише забезпечує прозорий механізм їх роботи.

6. Я вірю, що Мінекономрозвитку якнайшвидше завершить довготривалу роботу над усіма підзаконними актами щодо корпоратизації, так само, як і над багатостраждальним проектом закону про концесію. Завдяки цьому ми зможемо запустити повноцінно механізми ефективного ринку. І на завершальному етапі, коли все працює бездоганно, саме МЕРТ повинен відповідати за роботу 10 чи 20 корпоратизованих компаній, які залишаться державними. Але, не зараз, коли в цього відомства відсутні для цього знання і вміння, а присутнє лише велике бажання. Експеримент з неформальними впливами над УЗ вже дуже дорого обійшовся державі.

7. Особисте. Я дуже хочу 90% свого часу тратити на роботу, стратегію, створення нового, а не пояснення, що красти більше не можна - потрібно працювати.

8. І, ключове. Те, що відбувається останнім часом, все більше віддаляє нас від Майдану. Не часово, а змістовно.

"Історія моєї боротьби - не персональна, а багатьох міністрів. Реформи робляться командно, взявшись за руки. Зміна облич на потоках - це не реформа. Не вчіть яблуню родити яблука, просто відженіть від неї свиней. Час - втілити анонсовані реформи!", - Ррезюмував Омелян.

Також міністр опублікував свій лист до Прем'єр-міністра щодо ситуації на "Укрзалізниці"





укрзализныця омелян гройсмнукрзализныця омелян гройсмнукрзализныця омелян гройсмнукрзализныця омелян гройсмнукрзализныця омелян гройсмнукрзализныця омелян гройсмн
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
 
 
 
 
 
 вгору