EN|RU|UK
 Політика України, Економіка
  4448  38

 InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа

Активісти InformNapalm розкрили схему незаконного постачання в окупований Крим ільменіту для заводу "Кримський титан".

Про це інформує Цензор.НЕТ із посиланням на блог InformNapalm.

"Спостереження за кримськими портами з листопада 2016 року дало можливість виявити схему та учасників контрабандної доставки концентрату ільменіту на окупований Росією Кримський півострів, припускаємо, що для постачання сировиною заводу "Кримський титан" в Армянську. Кримські порти закриті державою Україна, судноплавство, здійснюване окупаційною владою в Криму, є незаконним, учасники його не оформляють належним чином ці поставки, не виплачують необхідні митні платежі та інші збори", - йдеться в повідомленні.

Концентрат ільменіту упродовж усього періоду спостережень доставлявся судами вантажопідйомністю приблизно 3 тис. (Один виняток - судно 6 тис. тонн) з порту Самсун (Туреччина) в порт Керч (Україна). Розвантаження відбувалася на причалі № 1 компанії "Ген-Інвест" у бухті Камиш-Бурун.

Аналіз дозволяє зробити висновок, що сировина в Туреччину доставлялася великими партіями балкерами, розвантажувалася в Самсуні і меншими судами доставлялося до окупованого Криму. Т.ч. була організована лінія з доставки ільменіту, на якій працюють два лінійні судна (LEONARDO і LITTLE WIND), а також залучаються судна, які перевозять ільменіт як попутний вантаж, щоб не повертатися в Азовське море в баласті.

Усього: за час спостереження з 25.11.2016 по 4.03.2017 в порт Камиш-Бурун було доставлено 53 349 тонн концентрату ільменіту. Річну потребу "Кримського Титана" в цій сировині оцінюють в 200-250 тис тонн.

Матеріали про незаконні рейси з доставки контрабандного вантажу збиралися InformNapalm з відкритих джерел. Для прикладу покажемо рейс судна LITTLE WIND, що доставив 3'120 тонн сировини, з порту Самсун, Туреччина, в порт Керч, Україна.

23 лютого на судно був завантажений концентрат ільменіту на причалі турецького порту Самсун. Зазначимо, що за весь час нашого спостереження навантаження сировини на судно здійснювалося саме на цьому причалі.

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 01
Судно вказує як порт приходу Азов, але туди він не йде.

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 02

Судно не відключає транспордер AIS, тому на скріншотах відкритого ресурсу MarineTraffic ми бачимо, що судно зайшло в Керч. У разі якщо судну відключають транспордер, ми фіксуємо незаконний захід судна за іншими параметрами.

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 03

26 грудня судно заходить у порт Камиш-Бурун і стає до причалу №1 компанії "Ген-Інвест".

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 04

Також читайте: Обвинувальний акт стосовно капітана танзанійського судна, що заходив у порти окупованого Криму, передано в суд, - ГПУ

Фіксуємо суднозахід в окупований порт Керч, але оголошений порт призначення - Азов.

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 05

02.03.2017 судно змінює порт, виставляє реальний стан - Камиш-Бурун, Україна, і виходить у море після вивантаження ільменіту.

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 06

Маршрут виходу з порту.

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 07

Судно йде в порт Темрюк, мабуть, щоб взяти якийсь попутний вантаж.


InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 08


Захід у Темрюк. В історії суднозаходів на Маринтрафіку видно незаконне відвідування судном окупованого Кримського півострова.

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 09

На наступному скріншоті видно відразу два судна: варто було тільки суховантажу LITTLE WIND вийти з порту Самсун, на навантаження став неодноразовий порушник державного кордону України LEONARDO, 24 лютого на нього завантажили 3'020 тонн концентрату ільменіту. Це його сьомий рейс із контрабандним ільменітом за період спостереження.

InformNapalm розкрив схему контрабандного постачання з Туреччини в окупований Крим сировини для підприємства Фірташа 10

Описаний тут спосіб доставки сировини морським транспортом менеджмент кримського промислового гіганта освоїв після перекриття залізничного сполучення через кримський перешийок, до цього поставки ільменіту і вивезення готової продукції здійснювалися по залізниці, що мінімізувало транспортні витрати, залізнична гілка прокладена прямо на завод "Кримський Титан".

За оцінкою InformNapalm, транспортні витрати у разі морської контрабанді ільменіту становлять від 50 до 75 доларів за тонну, за ціни в 400 $ за тонну - це від 12,5% до 18,5% накрутки.



Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору