EN|RU|UK
 Суспільство
  2157  9

 Профільний комітет ВР підтримав нову редакцію закону "Про освіту"

образование

Комітет Верховної Ради з питань освіти і науки буде рекомендувати парламенту ухвалити у другому читанні й у цілому законопроект "Про освіту".

Документ рекомендований до ухвалення з урахуванням пропозицій і зауважень, висловлених під час його обговорення на засіданні комітету 21 червня, передає Цензор.НЕТ із посиланням на Укрінформ.

Як сказав у коментарі агентству в.о. голови комітету ВР з питань освіти та науки Олександр Співаковський, ухвалення законопроекту можливе ще на поточній сесії ВР.

Читайте також: 9% абітурієнтів не склали зовнішнє тестування на мінімальний бал із географії, 19% - з хімії і 23% - з фізики, - Центр оцінювання якості освіти

"Я сподіваюся, що 11 липня ми будемо виносити закон під купол Верховної Ради і голосувати", - сказав Співаковський.

Він зауважив, що під час обговорення документа за останні 9 місяців було досягнуто низки компромісів у деяких питаннях, зокрема, щодо статті 7 про мову.

"Ми мусили знайти баланс між розумінням того, що альтернативи державній мові (в освітньому процесі, - ред.) просто немає в Україні, бо це головний інструмент функціонування в державі і головний інструмент доступу дітей з національних меншин до всієї інфраструктури України. Ми не можемо допустити культурної, мовної ізоляції національних меншин", - наголосив Співаковський.

Крім того, за його словами, в остаточній редакції не буде передбачено ліцензування закладів позашкільної освіти. Було враховано й пропозиції щодо базової зарплати вчителів - 4 прожиткові мінімуми (у Перехідних положеннях буде прописано термін виконання цієї норми).

Також читайте: ЗНО не може бути абсолютним показником якості навчання, - Гриневич

Як зауважила на засіданні комітету міністр освіти та науки Лілія Гриневич, цей законопроект прописує реформу середньої загальної освіти, запроваджується так званий компетентнісний підхід, трирічна старша профільна школа. У ньому також є норми, які розширюють можливості дітей з особливими потребами, запроваджується інклюзивне навчання, забезпечуються права на освіту осіб з особливими освітніми потребами.

Крім того, запроваджують новий орган - Національне агентство кваліфікацій, яке серед іншого має створити Реєстр кваліфікацій, координувати розробку професійних стандартів, брати участь у виробленні освітніх стандартів тощо. Це, за словами Гриневич, створює реальний механізм взаємодії між ринком праці і системою освіти. Крім того, заклади освіти 1-2 рівнів акредитації виокремлюються у так звану фахову освіту. "Молодший спеціаліст та молодший бакалавр можуть готуватися в цих закладах без підготовки бакалавра", - наголосила міністр.
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору