EN|RU|UK
 Політика України
  5827  158

 Потрібно перестати копіювати неоднозначний досвід інших країн, - заслужений учитель України Ліфиць про реформу освіти

математика

Треба відмовитися від полегшення шкільних програм, принаймні в школах із поглибленим вивченням окремих предметів.

Про це в інтерв'ю Цензор.НЕТ заявив заслужений учитель України Сергій Ліфиць, учениці якого перемогли на Європейській олімпіаді з математики для дівчат (EGMO)!


"Останніми роками взято курс на полегшення шкільної програми. У тих, хто ухвалює подібні рішення, збереглася ілюзія, що можна досягти результатів, не докладаючи зусиль. Я ж глибоко переконаний, що вчитися має бути важко. Все більшого поширення набуває ідея, що потрібно давати не знання, а вміння і компетенції. Ідея проста: за наявності інтернету навіщо вчити конкретні факти? Адже їх можна "нагуглить". Потрібно навчати думати і самостійно робити відкриття. Але без знання певного обсягу інформації не можна навчитися думати. В Канаді введення компетентнісного підходу призвело до катастрофи в освіті: результати канадських школярів падають, відстань між Канадою й азіатськими країнами збільшується. У більшості провінцій Канади з програми виключені навіть ділення у стовпчик і запам'ятовування таблиці множення. І, як наслідок, різко впав рівень знань, діти виявляються нездатними засвоїти новий матеріал. Реформи, безумовно, потрібні. І заучувати безліч фактів, маючи доступ до інтернету, теж непотрібно. Але для того, щоб навчитися щось робити самому або займатися наукою, є етап, який пропустити не можна - накопичення обов'язкового обсягу знань", - підкреслив Ліфиць.

"У школі, на жаль, нікому працювати. Молодих вчителів дуже мало. І кваліфікація їхня, за наведеними вище причинами, залишає бажати значно кращого. Цього року зарплату вчителя істотно підняли. Але мені здається, зараз яку зарплату не запропонуй, знайти кваліфікованого педагога однаково буде складно. Я недавно розмовляв із провідними київськими вчителями. Вони оцінюють ситуацію приблизно так само. Останнім часом в Україні ставлять у приклад модель освіти, прийняту у Фінляндії. Але, наприклад, на європейській олімпіаді для дівчаток команда з Фінляндії посіла останнє, 44-е місце", - зазначив учитель.


"Я був присутній на зустрічі з нинішнім міністром освіти Лілією Гриневич у лютому 2016-го, коли вона очолювала профільний парламентський комітет. Її справді дуже турбує рівний підхід до освіти. Безумовно, це дуже важливо. Але я боюся, що у нас буде рівний доступ до поганої освіти. Я переконаний, що Україні необхідні школи з поглибленим вивченням різних предметів. Тоді як пропонований закон може їх зовсім знищити. Також ставлять питання: навіщо давати якісну освіту талановитим дітям, якщо вони однаково поїдуть? Очевидно, потрібно створити умови, щоб не їхали або хоча б їхали не всі. Якщо хоча б половина залишиться, цього вистачить, щоб витягнути країну: економіку, військову промисловість та інші сфери. Це складне завдання, "залізної завіси" зараз немає. Мені здається, що вирішення цієї проблеми має стати одним із головних пріоритетів діяльності уряду", - резюмував Ліфиць.

Повний текст інтерв'ю про проблеми в сучасній освіті читайте ТУТ.
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
 
 
 
 
 
 вгору