EN|RU|UK
 Політика України, Економіка
  2866  11

 Сьогоднішня робота тервідділень Антимонопольного комітету - це фікція, - Глава АМКУ Терентьєв про скорочення 17 ТВ

терентьев

Ліквідація 17 територіальних відділень Антимонопольного комітету не означає концентрації влади в одних руках, а сприятиме підвищенню ефективності роботи відомства.

Про це в коментарі Цензор.НЕТ розповів глава Антимонопольного комітету Юрій Терентьєв.

"Ще до моменту призначення мене головою Антимонопольного комітету в травні 2015 року постійно звучали і продовжують звучати нарікання всіх юристів і бізнесменів, які стикаються з системою органів територіальних відділень, щодо прозорості, якості та ефективності їх роботи. Тому одним із пріоритетів під час мого призначенні була якісна реформа територіальних відділень. Це питання, припустімо, відображено в протоколі Нацради реформ, яка була в липні 2015 року. Знову-таки, воно відображено в експертному огляді OECP (Організація економічної співпраці і розвитку. - Ред.) діяльності Антимонопольного комітету. Тому та система, яка діє в Україні, з тією кількістю територіальних відділень - унікальна, у світі ніде такої системи немає. У США, наприклад, є 8 тервідділень, у Румунії, припустімо , близько 30, але вони в складі 2-3 осіб, які присутні практично в кожному районі. Система, яка існує у нас ... щось подібне існує, напевно, тільки в Росії.

Зараз що я бачу: в кожній області України є територіальне відділення, в якому працює від 15 до 25 осіб. При цьому ефективність їхньої роботи - ті розслідування, які вони проводять, кількість рішень, якість цих рішень - в деяких випадках надзвичайно низька. У деяких відділеннях, наприклад, штат 15 осіб, з яких 5 - це адміністративний персонал. При цьому ці тервідділення мають право виносити рішення штрафувати локальних суб'єктів, почати проводити розслідування.

Природно, якщо в тервідділенні всього 6-7 осіб, які реально можуть працювати з великим розслідуваннями великих порушень, - це фікція, це неможливо. Тому на сьогодні робочий план, передбачувана концепція полягає в створенні міжрегіональних, міжобласних територіальних відділень, але в кількості зараз, наприклад, - семи, кожне з яких буде покривати три-чотири області. При цьому в територіальних центрах, які входять у цей регіон, в разі необхідності може залишитися присутність у вигляді відділу або сектору цього міжрегіонального ТВ. Тобто, припустімо, в тих же Чернівцях чи Херсоні буде сектор - 2-3 людини, які будуть займатися місцевою аналітичною роботою, консультуванням, зв'язками з місцевим бізнесом і так далі, виявляти порушення. Але вони не будуть локально ухвалювати рішення. Воно буде прийматися в міжобласному територіальному відділенні.

При цьому у нас зараз 25 тервідділень. Вони роз'єднані: кожне з них має власну IT-систему, вони не інтегровані з центральним апаратом ні з точки зору документообігу, ні з точки зору взагалі робочих процесів. Тому в результаті реформи ми навіть за рахунок власних коштів зможемо провести інтеграцію IT-систем, інтегрувати їх в одну мережу, щоб зробити їх роботу більш прозорою, щоб якість рішень зросла, і щоб абсолютно мінімізувати можливість необґрунтованого тиску на бізнес і ухвалення ангажованих рішень.

Крім цього, в результаті реформи у нас оптимізується велика кількість адміністративного персоналу. Це дозволить істотно підвищити зарплати в останніх тервідділення, створити більш привабливі умови мотивації, зробити їх незалежними від регіональних політичних і бізнес-еліт. Тому що зараз фактично у нас є кишенькові тервідділення, припустімо, якихось місцевих структур, які раз на рік штрафують на кілька тисяч гривень якесь місцеве підприємство-монополіста, не змінюючи при цьому ситуацію з конкурентним середовищем на ринку, не даючи належної оцінки діяльності якихось бізнесових структур, які близькі до певних впливових кланів. Це все необхідно припиняти.


На питання щодо того, скільки може зайняти процес реформування і коли він може початися, Терентьєв відповів: "З моменту початку цієї реформи вона, звичайно ж, займе реально півроку-рік. Тобто цей процес треба починати, тому що та система, яка є в Україні, вона унікальна в своїй композиції і своєї неефективності. Тому що вона створювалася фактично тоді, коли регулятори секторальні ще, можливо, були слабкі. Більшість завдань, які виконували місцеві територіальні відділення, були пов'язані з питаннями ЖКГ, енергетики, які має вирішувати НКРЕКП. І після підписання меморандуму про перерозподіл повноважень завантаженість деяких ТВ впала на 40%. При цьому вони абсолютно не займалися питаннями, якими повинні були займатися.

У той же час я не хочу, щоб мої слова були неправильно інтерпретовані. У територіальних відділеннях працюють багато добре підготовлених, професійних людей. І ці люди повинні залишитися. Ми повинні змінитися, змінити структуру, щоб вона стала більш ефективною та якісною.

Ліквідація територіальних відділень як юридичних осіб триває до року. Але нові міжобласні тервідділення почнуть фактично відразу. У нас не буде паузи. Але весь процес інтеграції буде завершено протягом року. Я хотів би, щоб цей процес почався не пізніше вересня".

Крім цього, Терентьєв прокоментував заяву екс-міністра екології Дмитра Булатова щодо того, що скорочення 17 ТВ призведе до концентрації влади в одних руках.

"На пост пана Булатова відповім так. Згідно із законом, глава Антимонопольного комітету призначає і звільняє глав територіальних відділень і скеровує їхню роботу. Тобто за великим рахунком у мене вже є повноваження з управління територіальними відділеннями. І я навпаки, скорочуючи їх кількість, їх обмежую. Роблю прозорішими. Тому це твердження (Булатова про концентрацію влади. - Ред.) - воно помилкове.

Друге твердження пана Булатова, про те, що виросте корупційних податок, пов'язаний із державними закупівлями, - воно взагалі не має нічого спільного з реальністю, тому що тервідділення держзакупівлями не займаються взагалі. Держзакупівлями займається адмінколегія центрального апарату".

Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору