EN|RU|UK
 Політика України, Економіка
  3556  41

 Великий інвестор Ryanair дав би нове дихання країні, а поки - посміхаймося й махаймо, - Мерило

лоукост ryanair авиасообщение

Питання невходження Ryanair в Україну - це не просто питання одного лоукостера, а історія невходження в Україну одного великого інвестора.

Як передає Цензор.НЕТ, про це для "НВ" пише радник міністра інфраструктури і транспорту, заступник мера Дніпра і радник мера Львова Яника Мерило.

"Кожен менеджер знає, що переговори ведуться зважаючи на те, наскільки сильні позиції і який бажаний результат. Подивімося трохи на позиції. В індексі економічної свободи Україна на 166 місці, в простоті ведення бізнесу - на 80-му, в індексі корупції - на 131 місці у світі. Судам в Україні - не довіряють. Це вихідна точка реалій.

Кожен менеджер знає про те "що вимірюєш, те й отримуєш". Спрощено кажучи - якщо вимірюєш прибуток, то й отримуєш відповідний результат. Де пріоритетом є не зручність для громадян, підтримка розвитку країни і галузі туризму, а точкові рішення прибутку цього підприємства - аеропорту.

Читайте також на "Цензор.НЕТ": Ryanair потрібно запропонувати залишитися працювати у львівському аеропорту, - Гройсман

Також класикою підручника є, що часто, коли мета - прибуток, забуваються інші цінності, такі як комфорт, доступність для людей і т.д. Запитайте у МАУ. Хоча можна сперечатися про те, що у монополіста має бути більше зобов'язань, ніж свій прибуток. Але у державного аеропорту повинна бути місія стати найзручнішим, доступним і ефективним хабом для своїх пасажирів.

Який міг би бути короткий діагноз ситуації? Я не претендую на правду, але виходжу з досвіду 15 років в інвест-банкінгу, сидячи в наглядових радах понад 30 підприємств, з місією залучати інвесторів в Україну.

У нас інвестиційний клімат поки настільки ніякий, що кожен інвестор знаково важливий для країни. Особливо, якщо це відомий і показовий інвестор, який може за собою залучити ще інших. Або навпаки - злякати їх. Реальність така, що інвестори бачать великий план, а не слухають наші пояснення. Рейтинги, новини про наїзди, Ryanair передумав. Як вам такий Welcome to Ukraine? І в результаті багатьом простіше відкрити одну точку в новому місті, де вони вже працюють, ніж увійти в нову країну з величезною бюрократією та корупцією.

У керівництва аеропорту Бориспіль повинна бути основна мета не заробляти більше прибутку, а підвищити кількість пасажирів. У Борисполі приблизно 8,7 млн пасажирів на рік. В аеропорту маленької Риги - 5,4 млн, в ще меншому Таллінні - 2,2 млн. Основна мета - тільки прибуток - іноді йде в прямий збиток жителям і країні.

У бізнесі є поняття - переговори. Є різні позиції і мета досягти результат. І переговори зазвичай ведуться з огляду на мету - домовитися. Неймовірно неетично коментувати детально суть переговорів, розголошуючи деталі. І важко повірити в неможливість знайти рішення. Так, навіть з меншим прибутком, але розуміючи стратегічну важливість інвестора. І так, запропонувати всім ті ж умови. Вибачте, що нагадую - у нас немає черги інвесторів. Після Ryanair вона стала ще менше.

Також читайте: "Прийнято рішення про продовження переговорів із лоукостером", - директор "Борисполя" Рябікін про ситуацію з Ryanair

Складається враження не про бажання домовитися, а, скоріше, знайти виправдання, чому не вийшло. Я не кажу про "слід МАУ", але їм цей результат точно не заподіяв шкоди.

Деякі умови, висунуті Ryanair, для інвесторів більш, ніж зрозумілі. Бажання вирішувати конфлікти в Великій Британії? Так ви що, ми ж не довіряємо судам Великої Британії, ми довіряємо нашим - хорошим, домашнім, недореформованим. Я майже за те, що поки судова реформа не пройшла - віддати всі комерційні питання на аутсорсинг у Велику Британію. Буде хоч довіра інвесторів, а не тиха структуризація бізнесу через інші країни. Так, на жаль, це так. Практично всі великі інвестори, входячи в Україні, мають іноземну надбудову, бо багато питань в українському законодавстві не вирішені так само, як в Європі, і немає жодної довіри до судів.

На закінчення хотіла б сказати: питання Ryanair - це не просто питання одного лоукостера, а історія невходження в Україну одного великого інвестора. Який би багато в чому дав нове дихання країні. Менеджмент каже - невигідний для комерційних цілей договір. Іноземні інвестори здалеку можуть сказати - корумпована й олігархічна, з великими бізнес-ризиками країна, яка не здатна залучати інвесторів. А держава могла б сказати - поставмо вище за все стратегію розвитку країни, залучення інвесторів, комфорт для мешканців, створення нових робочих місць. І дати з цієї точки зору свою оцінку того, що відбувається.

А поки - посміхаймося й махаймо".

Також читайте: Ми не погодилися на фіксовану ставку аеропортового збору і розгляд спорів в Англії, - директор "Борисполя"


Нагадаємо, Ryanair у понеділок увечері, 10 липня, оголосив про скасування запланованого входу в Україну.

"Ми шкодуємо, що аеропорт Києва продемонстрував, що Україна ще не є достатньо зрілим або надійним місцем для інвестицій потужного авіафлоту Ryanair", - прокоментував це рішення головний комерційний директор (CCO) Ryanair Девід О'Браєн (David O'Brien).

За його словами, "Бориспіль" вибрав захист авіакомпаній з високими тарифами, включаючи "Міжнародні авіалінії України", позбавляє українських споживачів і відвідувачів країни доступу до низьких тарифів в Європі і широкої мережі маршрутів.

Він висловив жаль, що аеропорт Львова став жертвою рішення "Борисполя".

Компанія ж запропонувала клієнтам, які уже купили квитки на оголошені рейси з/в Україну, зв'язатися з нею по пошті для повернення грошей.

Також читайте: "Маємо працювати далі. Я за Ryanair", - Клімкін про ситуацію з лоукостом

Раніше в понеділок Рябікін заявив, що Ryanair висуває "Борисполю" вимоги щодо польотів до Києва, які не відповідають українському законодавству.

"Перше: вони вимагають, щоб спірні питання вирішувалися в Лондонському арбітражі із застосуванням лондонського права. Ми ж наполягаємо, що питання повинні вирішуватися в судовому порядку в українських інстанціях", - сказав він.

Серед інших таких умов - безкоштовна аеронавігація, стійки реєстрації, стоянки таксі, площі під рекламу, офіси продажу квитків, вимоги про 60 днів кредитування з боку аеропорту і виплата 35% прибутку від діяльності магазинів дьюті-фрі, закріплення пасажирського збору в сумі $ 7,5 на п'ять років.

Рябікін заявив, що не має наміру підписувати договір із Ryanair, поки не будуть зняті всі розбіжності в пунктах договору.

Таку позицію в понеділок різко розкритикував Омелян, який висловив вчергове припущення, що перешкоди приходу Ryanair в Україну пов'язані з небажанням відкритої конкуренції з боку найбільшої української держкомпанії "МАУ", яка заборгувала бюджету близько 400 млн грн.



Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору