EN|RU|UK
 Політика України, Суспільство
  3491  28

 До кінця року в Україні буде запроваджено низку нових е-послуг: довідка про несудимість, реєстрація автомобіля, шлюбу і дитини

it

До кінця 2017 року буде запроваджено низку нових е-послуг, зокрема, отримання довідки про несудимість.

Як пише в блозі на Цензор.НЕТ Тетяна Галковська, про це заявив заступник голови Держагентства з питань електронного урядування України Олексій Вискуб.

"У кінці 2016 року уряд України затвердив такий KPI як введення пріоритетних електронних послуг з урахуванням вимог ЄС до кінця 2018 року. Про що йдеться? Понад 10 років тому ЄС затвердив 20 напрямків публічних послуг, які повинні надаватися онлайн у кожній країні-члені ЄС. Це найбільш масові, суспільно-важливі послуги, які також мають і найбільший корупційний ризик. Якщо накласти ці напрямки на українське законодавство, то отримаємо близько 100 адміністративних послуг. Немає сенсу переказувати всі 1,5 тисячі в онлайн, більшість з яких надається до 1 тис. разів на рік. Зате ці 100 пріоритетних мають щорічну цільову аудиторію від 50 тис. до 150 тис. і саме тут ми отримаємо значний ефект і ліквідації корупції. Ці послуги охоплюють сфери земельних відносин, будівництва, транспорту, отримання особистих документів (паспорт, посвідчення водія), реєстрація бізнесу, дитини, шлюбу, авто тощо", - сказав він.

Сервіс отримання допомоги на дитину доступний на порталі Мінсоцполітики e-services.msp.gov.ua.

Сервіс введення об'єкта в експлуатацію доступний на порталі Держархбудінспекції e-dabi.gov.ua.

Зареєструвати бізнес, сидячи вдома за комп'ютером, можна в он-лайн домі юстиції online.minjust.gov.ua.

За словами чиновника, найбільшим бар'єром у впровадженні е-послуг є чинна нормативно-правова база.

"До кінця року стане доступним ще не менше 20 пріоритетних електронних послуг, наприклад, "знаменита" довідка про несудимість, реєстрація автомобіля, шлюбу і дитини, ліцензія і дозвіл на перевезення, ліцензія на право торгівлі алкоголем тощо", - повідомив Вискуб.

"Адже головним завданням е-урядування є модернізація цих процесів з метою підвищення їх ефективності та прозорості за рахунок саме ІТ. Не можна автоматизувати хаос. Тому будь-який процес, в т. ч. надання адміністративної послуги, яка переводиться в електронну форму, повинен спочатку пройти процедуру реінжинірингу, дизайну нового процесу з урахуванням можливостей ІТ, законодавчого закріплення нового процесу. Лише потім можлива технічна реалізація. Для держпослуги результатом такого реінжинірингу повинно стати зменшення кількості документів, які вимагаються від громадянина, зменшення етапів надання послуги та їх строків.

І тут потрібно розуміти, що кожна адмінпослуга регулюється щонайменше одним спеціальним законом, однією постановою з відповідним порядком і одним відомчим наказом, які чітко визначають перелік документів і їх форму, всі етапи надання послуги й іноді необхідність особистого візиту. І фактично будь-який проект з переведення надання послуги в онлайн на 70 - 90% складається з організаційно-нормативних заходів і тільки на 10 - 30% залежить від технічних можливостей", - розповів він.

Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору