EN|RU|UK
 Політика України
  692  22

 Знижувати портові збори в Україні необхідно вже цього року, - глава "Укрметалургпрому"

александр каленков

Знижувати ставки портових зборів в Україні необхідно вже цього року.

Якщо для цього потрібно затвердити методику, то потрібно прискорювати всі питання узгодження, щоб вийти на її ухвалення в жовтні цього року, вважає глава Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков, пише uaprom.info.

"Минулого тижня в рамках роботи профільних комітетів Американської торгової палати відбулися дві наради зі зв'язаних і дуже важливих тем для ГМК і всієї економіки України. На першому було обговорено питання необхідності внесення змін у стратегію розвитку морських портів України, на другому розглядалася відповідність дотичної інфраструктури портів та залізничної і автодорожньої інфраструктури", - написав він у своїй колонці на сайті Асоціації.

За його словами, вантажі ГМК становлять понад 40% від усіх вантажів, що перевозяться залізницею і перевантажуються в портах. "Для нас ефективна робота залізниці і портів є життєво важливою. На жаль, останніми роками наша інфраструктура є стримувальним фактором розвитку як ГМК, так і всієї промисловості", - поскаржився він.

О.Каленков також наголосив на необхідності затвердження стратегії розвитку портів, оскільки вона допоможе ухвалювати, серед іншого, правильні інвестиційні рішення залежно від прогнозованих вантажопотоків і спеціалізації портів, тим більше важливо, щоб ця стратегія стала складовою частиною загальної транспортної стратегії України.

"Але важливо при цьому розуміти і джерела фінансування цих проектів. Зараз портові збори в Україні більш ніж втричі вищі, ніж у портах конкурентів. Це робить порти України і АМПУ (Адміністрація морських портів України) супер-прибутковими організаціями. При цьому велика частина надходжень , 56% за словами керівника АМПУ, викачується в бюджет України, і не доходить до інвестицій у розвиток самих портів", - підкреслив глава "Укрметалургпрому".

В таких умовах, вважає О.Каленков, правильної державної політики було б приведення ставок портових зборів до конкурентоспроможного рівня з одночасним припиненням викачування грошей з портів. Це дасть можливість збільшити вантажопотоки, як експортні, так і транзитні, розвивати порти, щоб обслуговувати ці потоки. В кінцевому підсумку це збільшить надходження до бюджету.

"При цьому рішення про зменшення ставок портових зборів до конкурентоспроможного рівня обговорюється вже не перший рік. Зараз готуватися методика розрахунку портових зборів, де передбачається на 30-40% зниження ставок. Це хороший крок у потрібному напрямку, але прив'язка зниження ставок до методики тільки затягує процес. Відповідно до заяв фахівців, які готують методику, вона може бути ухвалена не раніше січня-лютого наступного року, нові ставки можуть бути введені в кращому випадку в кінці 2018 - початку 2019 року, нас це жодним чином не влаштовує", - констатує він.

"Зниженням ставок необхідне вже цього року. Якщо для цього потрібно затвердити методику, потрібно прискорювати всі питання узгодження, щоб вийти на її ухвалення в жовтні цього року. Це дозволить привести вартість заходу судна в порти України до середньосвітового рівня (близько $1/т), що вкрай позитивно позначиться на динаміці розвитку українських експортоорієнтованих галузей у цілому і припортових промислових зон зокрема", - підкреслив О.Каленков.

Нагадаємо, що в червні ц.р. заступник міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгань заявив, що зниження портових зборів в Україні може статися з 1 січня 2018 року.

Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору