EN|RU|UK
 Політика України
  8052  97

 "Для нашого випадку це буде не зовсім просто", - Марчук вказав на проблеми на шляху введення миротворців ООН на Донбас

миротворцы

Представник України в підгрупі з безпеки Тристоронньої контактної групи Євген Марчук назвав десять проблем, які можуть виникнути під час прийняття рішення про введення миротворчої місії ООН на Донбас.

Як повідомляє Цензор.НЕТ, про це він написав на своїй сторінці у Facebook.

Читайте на "Цензор.НЕТ": Росія блокує введення миротворців ООН на Донбас, - Пристайко

"Про миротворчу місію ООН на Донбасі. Що потрібно враховувати. По-перше, запрошення іноземних військових підрозділів зі зброєю на територію України відповідно до нашого законодавства можливе лише за згодою Верховної Ради. Миротворці ООН- це озброєні люди, причому не тільки стрілецькою зброєю, а й як мінімум бронетранспортерами. Рівень озброєності цієї місії буде детально виписаний у мандаті. Друге, країна, яка ініціює направлення такої місії, повинна дуже докладно аргументувати свою пропозицію. Для нашого випадку це буде не зовсім просто. Якщо ми в реченні вкажемо агресію Росії, це буде означати війну двох держав. Миротворці, як правило, у таких випадках не беруть участь. Якщо ми не вказуємо агресію Росії, значить у нас внутрішній громадянський конфлікт, тоді миротворці можуть брати участь", - вказав він.

Читайте на "Цензор.НЕТ": Москва несе відповідальність за мир на Донбасі, - Ватикан

"Третє, обов'язково потрібна згода сторін. Для нас ОРДЛО не є стороною. Для нас стороною є Росія як країна агресор. Чи погодиться Росія бути стороною конфлікту та ще в рішенні ООН? Не думаю. Президент РФ В. Путін неодноразово висловлював позицію Росії щодо цього питання - "іхтамнєт". Можливо, з Росією є попередня домовленість, що вона повністю виводить з Донбасу свої регулярні, але безшевронні війська, і там залишається тільки два армійські корпуси ОРДЛО. І тоді де-факто і нібито і де-юре Росії там немає. Тоді єдиною стороною або сторонами для згоди на миротворчу місію є ОРДЛО. І тоді нам залишається домовлятися тільки з цією стороною конфлікту про миротворчу місію, офіційно визнаючи їх стороною. Тобто побічно підтверджуючи таким чином, що це внутрішній громадянський конфлікт. Тут потрібно буде шукати вихід. Без згоди сторін, що воюють, миротворців у зону практичних бойових дій ніколи не відправлять", - підкреслив Марчук.

"Четверте, голосування в Радбезі швидше за все Росія заблокує. Голосування Генеральною Асамблеєю ООН з такого питання дуже проблематичне. Не кажучи вже про чисельність Місії, бюджет і рівні її озброєності. Хоча можливе. П'яте, припустимо, що всі ці проблеми вирішені позитивно для України. Тоді Радбез ООН формує передову групу фахівців, яка виїжджає на місце і дуже детально вивчає поле своєї майбутньої діяльності. Її доповідь докладно обговорюється в Радбезі і визначається чисельність Місії, її бюджет, ротація і страхування персоналу, рівень озброєності та інші деталі. Наприклад, Місія бере під контроль всю контактну лінію (426 км.) і непідконтрольну Україною ділянку держкордону (406 км.700 м.)? Або як то інакше? Яка тоді повинна бути чисельність і бюджет такої Місії? Вона отримує доступ до будь-яких об'єктів і ділянок на тимчасово окупованій території?

Шосте, якими правовими нормами, статутами, законами буде регулюватися застосування зброї членами місії на території України, особливо на ураження (зрозуміло, що буде виписано, що тільки з метою самозахисту).У цілому, міжнародна практика є. Але як буде в українському випадку? Хто буде розслідувати факти неправомірного застосування зброї членами Місії, особливо, з летальними наслідками ", - зазначив представник України в підгрупі з безпеки Тристоронньої контактної групи по Донбасу.

Читайте також: Порошенко презентує ідею введення миротворців на Донбас на Генасамблеї ООН у вересні

"Сьоме, після улагодження всіх цих питань Радбез ООН звертається до країн-членів ООН, які, як правило, мають досвід миротворчої діяльності, виділити певну кількість військовослужбовців певних військових спеціальностей для цієї місії з командиром. Керівництво цих країн узгоджує своє рішення з місцевим парламентом. Процедури різні, але згода парламентів обов'язкова. Восьме, створюється командування Місії, яке бере активну участь у формуванні контингенту Місії. Я впевнений, якщо Росія погодиться на цю миротворчу місію, вона буде наполягати не тільки включити її контингент до складу Місії, але і ввести свого представника до складу командування Місії. Якщо Росія не сторона конфлікту, а це швидше за все буде умовою Росії на цю Місію, тоді ніяких аргументів для заперечення щодо включення її контингенту і представника в командуванні Місії немає. Дев'яте, оскільки Місія діятиме де-юре на території України (в тому числі і за лінією фронту), то Україна як ініціатор Місії повинна взяти на себе певні зобов'язання щодо забезпечення нормальної діяльності Місії. Які? Ну і десяте, - дуже проблематичним є припущення про те, що головним завданням Місії буде забезпечення виборів на окупованій території. У цій темі не менше запитань, ніж у перерахованих", - резюмував Марчук.
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору