EN|RU|UK
 За кордоном
  11511  30

 Росія може бути не тільки ініціатором маніпуляцій, а й жертвою тих самих маніпуляцій від своїх-таки ЗМІ, - InformNapalm. СКРИНШОТИ

Моніторинг російських медіа може бути веселим і цікавим, якщо звертати увагу на деталі. Вчора, 3 травня, за один день у Сирії впав російський винищувач Су-30СМ і перекинувся російський самохідний зенітний ракетно-гарматний комплекс Панцир-С1.

Ці новини надихнули волонтерів InformNapalm на пошуки нових інцидентів та надзвичайних подій в армії країни-агресора і сьогодні, 4 травня, повідомляє Цензор.НЕТ.

"Але ми зіткнулися з нез'ясовним. А саме з новинами про засудження льотчика Балтфлоту за розбитий Су-27, які при перевірці виявилися маніпуляцією топових російських новинних агентств. Багато читачів давно звикли до того, що російські ЗМІ створюють фейки і маніпулятивні матеріали про події в Україні і цим за останні 4 роки нікого не здивувати. Але сьогодні "зрада", що ґрунтується на перекручених даних, з'явилася на сторінках провідних російських видань", - зазначили в InformNapalm.

Отже, сьогодні, 4 травня, сайти Lenta.ru, Взгляд.ru, Life.ru і багато інших із посиланням на публікацію видання Калінінград.Ru поширили повідомлення про засудження російського льотчика, який розбив Су-27, на 2 роки позбавлення волі умовно.

"Пілота військової частини в Черняховську (Калінінградська область) засудили за пошкодження винищувача Су-27. Його засудили до двох років позбавлення волі умовно з випробувальним терміном на два роки, повідомляє "Калінінград.Ru" із посиланням на прес-службу військового слідчого управління СКР по Балтійському флоту. "Допущені льотчиком порушення правил польотів призвели до виведення повітряного судна з ладу і завдали Міноборони Росії матеріальних збитків на суму 27 042 978 рублів", - зазначили у відомстві. Військовослужбовець, уточнює видання, частково розкаявся. Під час винесення вироку суд врахував, що його ніколи не було притягнуто до кримінальної відповідальності і він завжди характеризувався позитивно. Слідчі встановили, що рік тому під час посадки пілот спробував випустити гальмівний парашут, але помилково прибрав шасі. В результаті повітряне судно вдарилося носовою частиною фюзеляжу об штучне покриття злітно-посадкової смуги".

Росія може бути не тільки ініціатором маніпуляцій, а й жертвою тих самих маніпуляцій від своїх-таки ЗМІ, - InformNapalm 01
Росія може бути не тільки ініціатором маніпуляцій, а й жертвою тих самих маніпуляцій від своїх-таки ЗМІ, - InformNapalm 02
Росія може бути не тільки ініціатором маніпуляцій, а й жертвою тих самих маніпуляцій від своїх-таки ЗМІ, - InformNapalm 03

Волонтери InformNapalm зауважили, що "ми, звісно, могли б взяти всі ці новини і передрукувати як ще одну "перемогу", висміюючи долю російського пілота. Але ми не шукаємо легких шляхів, а шукаємо достовірні факти, і під час перевірки даних помітили такі деталі:

Всі російські ЗМІ, які передрукували новину, покликаються на публікацію видання Калінінград.Ru від 29.03.2018 (архів).

03.2018 видання "Погляд" (рос. "Взгляд") вже писало, що суд задовольнив апеляцію захисту, вирок суду першої інстанції скасовано, а справу направили на перегляд (архів).

Але 04.05.2018 той самий "Погляд" та низка інших новинних ресурсів пишуть, покликаючись на Калінінград.Ru від 29.03.2018, що льотчика засудили. До речі, через кілька годин "Погляд" прибрав цю новину з сайту, а інші російські ЗМІ – ні. Тому можна припустити, що саме цей портал є ініціатором вкидання перекрученої новини.

У новині від 4.05.2018 не названо ім’я пілота, хоч в радніших публікаціях від 30.03.2018 воно фігурує. Це старший лейтенант Морської авіації Балтійського флоту Сергій Нефьодов.

Російське видання "Погляд", найімовірніше, залучене до інформаційної кампанії лобіювання інтересів захисту цього офіцера, бо випустило цілу серію матеріалів про те, як "недовченого військового льотчика перетворили на злочинця" і що "в Держдумі підтримали засудженого за пошкоджений літак військового льотчика".

Крім цього, це видання єдине, що опублікувало фото старшого лейтенанта Сергія Нефьодова, супроводжуючи фото підписом "з особистого архіву".

Росія може бути не тільки ініціатором маніпуляцій, а й жертвою тих самих маніпуляцій від своїх-таки ЗМІ, - InformNapalm 04

Ймовірно, перегляд справи розпочався і захист використовує відпрацьований механізм взаємодії з редакцією "Погляду". Вкинули стару новину, що офіцера засудили на 2 роки, новину підхопили інші видання. І через деякий час видалили "вкид" із сайта-ініціатора. З огляду на те, що інформаційний простір Росії був "підігрітий" Новинами за 3 травня про падіння російського літака Су-30СМ у Сирії, редакція видання "Погляд", напевно, вирішила використати цей момент для публікації про суд над льотчиком Су-27. Ці маніпуляції, можливо, допоможуть молодому офіцеру уникнути покарання під час нового суду, але хвиля незадоволення в російському суспільстві в цьому випадку створена штучно, і на прикладі цього інциденту розкриває другий бік гібридної війни, у якій Росія може бути не лише ініціатором маніпуляцій, а й жертвою цих же маніпуляцій від своїх власних ЗМІ. Унікальний приклад, який слід вивчити і брати на озброєння з метою грамотного створення контрзаходів у галузі інформаційної безпеки". - зауважили волонтери InformNapalm.

Источник: https://ua.censor.net.ua/p3064544
VEhrNGRrdzVRekF3VEZoUmREbEhWekJNTTFKb1RrTXJNRmxFVVhaT1EzY3dXV0pTYkhSSFVHWk9SMWN3VEROU2FFNURLekJaUkZGMlRrTjNNRmxpVW14MFF6VXdURE5SYzBORVVYTjBSMWN3VEc1UmRtUkRkMlpPUTJjd1REZFNaMlJIVnpCWk9UZ3dTMGhSZFU1SFFUQmFZbEpxZHowOQ==
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору